پیش‌بینی برداشت ۸۷۰ کیلو زعفران در همدان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان از پیش‌بینی برداشت ۸۷۰ کیلو زعفران در همدان خبر داد.

پیش‌بینی برداشت ۸۷۰ کیلو زعفران در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الله شهبازی، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان  بیان کرد: شرایط اقلیمی این استان امتیازات لازم برای کشت زعفران را ایجاد کرده است.

شهبازی با تأکید بر اینکه از گذشته‌های دور حاشیه زاگرس و دامنه الوند منشأ کشت زعفران بوده است، افزود: در سال‌های اخیر در زمینه توسعه کشت این محصول وارد کار شده‌ایم، به‌نوعی که سطح زیر کشت این محصول که در سال ۸۳ برابر ۱۶ هکتار بوده در سال گذشته به ۲۱۵ هکتار رسیده است.

او با بیان اینکه این کشت و کار به‌صورت محدود بوده و از سال ۸۳ تا ۹۸ سطح زیر کشت از ۱۶ هکتار به ۲۱۵ هکتار رسیده است، افزود: میزان تولید محصول زعفران در استان همدان در این دوره ۱۵ ساله از ۵۲ کیلوگرم در سال به ۷۰۰ کیلوگرم رسید.

شهبازی با بیان اینکه کشت زعفران در استان همدان از شهریورماه آغاز می‌شود و پس از کاشت تا پایان ماه یک مرتبه آبیاری لازم دارد و در مهرماه نیز اگر بارندگی صورت نگیرد یک مرتبه آبیاری انجام می‌شود، گفت: استان همدان در این زمینه قدم‌های مناسبی برداشته است.

او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان کشت زعفران در استان همدان طی سال جاری به ۲۷۰ هکتار برسد و میزان تولید محصول زعفران در استان همدان را از ۷۰۰ کیلوگرم در سال گذشته به ۸۷۰ کیلوگرم در سال جاری برساند، گفت: این عدد قابل توجه است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان به افزایش ۴۰۰ کیلویی تولید زعفران طی چهار سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: سطح زیر کشت و تولید زعفران در استان همدان به‌شدت افزایش یافته و ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تولید قابل توجه باشد.

او در این زمینه از تلاش‌های انجام شده برای نشان سازی تجاری زعفران همدان در سطح بین‌المللی خبر داد و گفت: نشان سازی تجاری زعفران همدان را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم زعفران همدان را با نشان خودمان در کشور عرضه کنیم.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.