کشت نزدیک به ۴۱۰ هکتار محصولات کم آب بر در استان همدان

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشت نزدیک به ۴۱۰ هکتار محصولات کم آب بر در استان خبر داد.

کشت  نزدیک به ۴۱۰ هکتار محصولات کم آب بر در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد رضا شهسواری، معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با توجه به کمبود منابع آب استان همدان توسعه کشت محصولات کم آب بر در استان افزایش پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه برای کاهش مصرف آب در استان ۲۵۹هکتار گیاهان داروی امسال کشت می‌شود، افزود: امسال ۵۰ هکتار زعفران، ۴۰ هکتار گل محمدی و ۶۰ هکتار پسته محصولات کم آب بر را در استان کاشته می‌شود.

معاون برنامه ریزی واقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: امسال برای کاهش مصرف آب در استان ۳۶ هکتار گلخانه، ۷۰ هکتار توسعه آبیاری نوین و۱۵۰ هکتار ایستاده کردن باغات انگور را اجرا می‌کنیم.

او از ممنوعیت کشت صیفی جات در فضای باز از امسال اجرا کردیم افزود: با این کار قرار است جلوی کشت محصولات صیفی جات که آب زیادی را مصرف می‌کنند در فضای باز کاهش یابد و از این پس توسعه کشت صیفی جات تنها در گلخانه‌های استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار