مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: همزمان با هفته دولت هزار و ۱۵۰ مدرسه دولتی در استات بوشهر هوشمندسازی می‌شوند.

 علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران بیان کرد: در هفته دولت هزار و ۱۵۰ مدرسه دولتی هوشمندسازی می‌شوند و اینترنت و مودم رایگان به این مدارس تعلق خواهد گرفت.

او ادامه داد: در سال ۹۲ اینترنت نسل سوم و چهارم در کشور وجود نداشت، اما اکنون تمام شهر‌های استان بوشهر تحت پوشش تلفن همراه نسل سوم و چهارم هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان بوشهر عنوان کرد: تاکنون تعداد ۳۷۹ روستا از ۴۰۶ روستای ۲۰ خانوار به بالای استان ، به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

سملیان افزود: پهنای باند در سال ۹۲، پهنای باند ۱۳/۶گیگابیت پرسکند استان بوشهر بود امروز، اما ۳۰۰ گیگابیت پرسکند رسیده است.

او گفت:در سال ۹۳ فیبر نوری در استان تک مسیره بود، با افزودن یک مسیر دیگر از خوزستان افزوده شد تا ارتباطات به پایداری بیشتری برسد. 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان بوشهر بیان کرد: در سال ۹۲، طول فیبرنوری در استان ۲ هزار و ۲۶۰ کیلومتر بود امروز این رقم به ۴ هزار ۶۶ کیلومتر افزایش پیداکرده است.

سملیان تاکید کرد: در شاخص پوشش تلفن همراه در جاده‏‌های اصلی و فرعی نیز در زمان حاضر ۹۳ درصد از جاده‏‌های استان زیر پوشش قرار دارد و استان بوشهر جایگاه دوم را در کشور دارا هستیم.

انتهای پیام/م

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.