شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کرد که هنوز تاریخ آغاز مذاکرات صلح مشخص نشده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، علیرغم گذشت یک هفته پس از موافقت لویه جرگه با آزادی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان و صدور فرمان از سوی رئیس جمهور افغانستان در این زمینه، شورای عالی مصالحه اعلام کرد که هنوز تاریخ آغاز مذاکرات مشخص نشده است.

پیش از برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، مخالفت دولت افغانستان با آزادی ۴۰۰ زندانی طالبان، تنها مانع بر سر راه آغاز مذاکره میان دولت افغانستان و طالبان خوانده می‌شد، اما اکنون که این توافق نیز صورت گرفته است نیز هنوز تاریخی برای آغاز مذاکرات تعیین نشده است.

فریدون خوزون، سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی اظهار داشت: هنوز زمان آغاز مذاکرات بین الافغانی مشخص نشده است؛ تا وقتی‌که زمان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی مشخص نشود، هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان هم به قطر اعزام نخواهد شد.

سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود تا مردم شاهد یک صلح عادلانه در کشور باشند.

طالبان پیش از این اعلام کرده بود که پس از آزادی ۴۰۰ زندانی باقیمانده این گروه، طی یک هفته برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آماده خواهند شد.

رئیس جمهور افغانستان یک روز پس از تصمیم لویه جرگه مشورتی صلح، فرمان رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان را امضا کرد. در پی آن، یک گروه ۸۰ نفری از این زنداینان طالبان در تاریخ ۲۴ اسد/ مرداد آزاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار