مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس گفت: فعالیت مجدد دوره فیلم‌سازی ۹۸-۹۷ آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،علیرضا توکل مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس، بیان کرد: فعالیت مجدد دوره فیلمسازی ۹۸-۹۷ در شیراز به دلیل شرایط کرونا از نیمه دوم مردادماه ۱۳۹۹ آغاز شده است.

او، با اشاره به برگزاری جلسات مشاوره برای ساخت طرح پایانی از نیمه دوم مرداد ماه ۱۳۹۹، تصریح کرد: ۲۴ هنرآموز دوره فیلم‌سازی ۹۸-۹۷ که دوره را با موفقیت به پایان رسانده‌اند، زیر نظر ۳ نفر از کارشناسان و اساتید دوره، اولین تجربه فیلمسازی‌ خود را آغاز می کنند.

توکل ادامه داد: جلسات مشاوره در ۳ گروه و به صورت مجازی و حضوری از ایده تا فیلمنامه نهایی و مراحل پیش ‌تولید انجام می شود و پس از آن هنرآموزان وارد مراحل تولید شده و اولین تجربه فیلم‌سازی خود را کلید می‌زنند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس افزود: جایزه اول و دوم بهترین مستندهای کوتاه جشنواره ملی فیلم پاک‌کن به فیلم‌سازان شیرازی رسیده است.

او، در مراسم پایانی جشنواره ملی فیلم‌کوتاه پاک‌کن که به صورت مجازی برگزار شد اضافه کرد: تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین فیلم‌کوتاه مستند به فیلم‌کوتاه مورچه‌ها به کارگردانی علیرضا میرزایی و لوح تقدیر و جایزه نقدی برگزیده دومین فیلم‌کوتاه مستند به فیلم‌کوتاه اجاق به کارگردانی علی بلند نظر رسیده است.

توکل اضافه کرد: مستند اجاق از تولیدات انجمن سینمای جوانان استان فارس به شیوه‌ اِتنوگرافی یا سینمای مستند قوم نگار ساخته و پرداخته شده، که به ارزش و اهمیت اجاق و جایگاه آن در ایل قشقایی، آئین‌ها و رسوم مربوط به اُجاق می‌پردازد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار