رسولی گفت: توسعه کریدور حمل ونقل ریلی بین هند و روسیه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌ آهن در نشست اعضای کمیسیون عمران با شرکت راه‌آهن با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی و جابه جایی بار رشد چشم گیری داشته ایم گفت: در سال  ۹۸ در مجموع ۵۱۳ میلیون تن بار جابه جا شده که ۲۰۸ میلیون تن از آن در مبدا و مقصد ریل وجود داشته است.

رسولی اظهار کرد: از ۲۰۸ میلیون تن بار جا به جا شده ۲۵ میلیون تن مربوط به بارهای غیر ریل پسند بوده است.

رسولی با بیان اینکه ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تن بار در مدت زمان محدودی جا به جا شده است، گفت: امیدواریم در این زمینه هم رشد چشمگیری داشته باشیم.

رسولی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی ها و هدف گذاری های صورت گرفته از مجموعه کل باری که در کشور جابه‌جا می‌شود باید ۳۰ درصد آن در حوزه حمل و نقل ریلی باشد، ادامه داد: هدف‌گذاری که حتی در اتحادیه جهانی راه آهن بود و طبق نشریه ای که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده ۳۰ درصد از حمل و نقل کشور باید توسط بخش ریلی جابه‌جا شود و ما در این بخش توانسته ایم رشد خوبی پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید


رسولی با بیان اینکه طبق برنامه ششم راه آهن این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است افزود: تاکنون بیش از ۲۱ درصد از کل بار کشور توسط حوزه حمل و نقل ریلی جابه‌جا شده است.

او با اشاره به اینکه برای توسعه حمل و نقل ریلی و جا به جایی کالاها باید طبق قانون یک درصد از درآمد و فروش نفت و گاز به سرمایه گذاری در حوزه راه‌آهن منتقل شود، گفت: مالیات بر ارزش افزوده در این صنعت باید صفر شود و سرمایه گذاری در این حوزه حمل و نقل ریلی باید همانند سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کشور باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما در شرکت راه‌آهن به دنبال حل مشکلات خود هستیم اظهار کرد: اتفاق مهمی که در حوزه حمل و نقل ریلی رخ داده است آن است که شرکت راه‌آهن همانند گذشته به هیچ عنوان در برابر انتقادات گارد نمی گیرد و ما پذیرای انتقادات برای رفع مشکلات هستیم.

رسولی اضافه کرد: امروز خوشحال هستیم که نگاه به مشکلات راه‌آهن جهادی شده و همکاری و رسیدگی و پیشرفت در این حوزه طبق زمانبندی ساعت و روز شده است.

او توضیح داد: توسعه کریدورهای ریلی بین هند و روسیه را شرکت راه‌آهن در دستور کار خود قرار داده است و اقدامات بسیار مهمی در این حوزه انجام شده و ما از حداکثر سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی استقبال می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه در ۴ ماه ابتدایی امسال ۲۵۹ دستگاه واگن و لوکوموتیو به ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان به ظرفیت این بخش اضافه شده است، اظهار کرد: این رشد چشمگیر در حوزه حمل و نقل ریلی نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد بوده است.

او همچنین از امضای تفاهم نامه همکاری برای جا به جایی و حمل و نقل در بندر خشک آپرین هم خبر داد و گفت: افتتاح خط دوم راه آهن کرج قزوین به طول ۱۰۳ کیلومتر از دیگر اقدامات در این بخش به شمار می رود.

مدیر عامل راه آهن با اشاره به اینکه ۸۵۱ دستگاه واگن فرسوده در حوزه ریلی وجود دارد افزود: ۲۷۷ دستگاه از آنها برای بازسازی و نوسازی به شرکت‌های مختلف حمل و نقل ریلی واگذار شده است.

رسولی همچنین از احداث خط دوم ریلی خبر داد و گفت: عملیات ریل‌گذاری بندر چابهار زاهدان هم انجام شده و این اقدامات هم رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار