مسئول گسترش و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ۵ هزار و ۷۷۱ نفر طی مرحله اول و دوم غربالگری در مهاباد مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

جعفر احمدنژاد مسئول گسترش و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: تاکنون ۴۱ هزار از افراد جامعه هدف شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد در معرض خطر در قالب سامانه ۴۰۳۰ برای مقابله کرونا غربالگری شدند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه افراد هدف طی دو مرحله اول و دوم غربالگری ارزیابی شدند، افزود: ۵ هزار و ۷۷۱ نفر مشکوک به کرونا شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید


احمدنژاد اضافه کرد: در مرحله اول جامعه هدف تمام گروه‌های سنی بوده که از این تعداد ۲۴۰ هزار نفر غربالگری شده و ۲ هزار نفر مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده شدند.

مسئول گسترش و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان مهاباد همچنین اذعان کرد: در مرحله دوم هم جامعه هدف افراد بالای ۱۵ سال بوده که در طرح ۱۷۰ هزار نفر غربالگری و ۳ هزار و ۷۷۱ نفر به مرکز ۱۶ ساعته ارجاع شدند.

احمد نژاد خاطر نشان کرد: در حال حاضر هم مرحله سوم غربالگری آغاز شده که در این طرح تمام گروه‌های سنی جامعه هدف قرار می‌گیرند و روزانه طی تماس با سرپرست خانوار کل بیماران کرونایی را شناسایی می‌کنیم.

این مقام مسئول در مهاباد تصریح کرد: راه اصلی مقابله با ویروس کرونا شناسایی بیماران، جداسازی آنان و جلوگیری از شیوع بیماری است و در مرحله بعد قطع زنجیره انتقال ویروس از طریق به حداقل رساندن سطح تماس مردم با یکدیگر مورد تاکید است.

او با اشاره اینکه این ویروس بسیار مسری است، تاکید کرد: شهروندان تا حدامکان از تجمع و حضور در مراکز پرازدحام جلوگیری کنند، زیرا که این مهم در پیشگیری و کنترل بیماری تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.