مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر گفت: امسال ۶۴۲ هزار و ۲۵۰ مسافر از پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر تردد کردند که در مقایسه با پارسال ۶۹ درصد افزایش یافته است.

علی اکبر اشرفی مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر گفت: تعداد مسافران امسال از این پایانه مرزی در مقایسه با ۳۷۶ هزار و ۷۸۸ مسافر پارسال حدود ۲۶۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه گمرک تمرچین بعد از رازی در جایگاه دوم تردد مسافر در آذربایجان‌غربی قرار دارد، اضافه کرد: امسال به طور میانگین روزانه ۶ هزار و۹۰۶ نفر از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال ۴ هزار و ۵۸ نفر بود.

مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر ادامه داد: امسال در مجموع ۳۰۱ هزار و ۴۴۶ مسافر خارجی از این مرز تردد کردند که از این تعداد ۱۵۵ هزار و ۶ نفر مسافر خارجی وارد کشور و ۱۴۶ هزار ۴۴۰ نفر مسافر خارجی هم از کشور خارج شدند که در مقایسه با پارسال به ترتیب ۵۱ و ۴۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

اشرفی اظهار کرد: امسال در مجموع ۲ هزار و ۳۰۹ دستگاه اتوبوس از این گمرک تردد کردند که هزار و ۲۱۱ اتوبوس وارد شده و یک هزار و ۹۸ اتوبوس هم خارج شده است.

وی در خصوص تردد با خودرو‌های سواری نیز گفت: امسال ۸ هزار و ۹۵۷ خودرو سواری در این مرز تردد کردند که ۴ هزار و ۶۸۰ دستگاه خودرو وارد و ۴ هزار و ۲۷۷ دستگاه خودرو هم خارج شده است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال به طور میانگین روزانه ۱۲ اتوبوس و ۴۸ دستگاه خودرو سواری در این مرز تردد کردند که این امر نشان از اهمیت و میزان تردد مسافر را در گمرک تمرچین نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به فاصله زمینی بسیار کم با بازار بکر و جویای انواع کالا در اقلیم کردستان عراق از یک طرف و وجود اشتراکات مذهبی و قومی در ۲ کشور، مرز تمرچین پیرانشهر آینده و چشم انداز بسیار خوبی برای توسعه مراودات اقتصادی بین ۲ کشور ایران و عراق دارد.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان‌غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیر‌های زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.