سنگفرش روستای تاریخی کندوان بهسازی می‌شود

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از بهسازی و ساماندهی سنگفرش روستای تاریخی کندوان در شهرستان اسکو در راستای تسهیل تردد مردم محلی و گردشگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،قوچی معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تداوم مطالعات و عملیات مرمتی کران‌های روستای کندوان، گفت: طی سال‌های اخیر برخی از کران‌های روستای کندوان دچار شکست شده‌اند که میراث فرهنگی استان و پایگاه میراث فرهنگی این روستا در راستای بهبود وضعیت و جلوگیری از تداوم شکست‌ها، مطالعات و عملیات مرمتی را در دستور کار قرار داده و عملیات فوق توسط افراد فنی و متخصص در حال انجام است.

او گفت: با توجه به لزوم رسیدگی به سنگفرش روستای کندوان، بهسازی و ساماندهی یک هزار مترمربع از سنگفرش روستا در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار دارد.

قوچی افزود: خانه‌های دستکند روستای تاریخی کندوان همه ساله پذیرای گردشگران بی‌شماری است که از جای جای ایران و سایر کشور‌های جهان برای تجربه یک‌شب زندگی در خانه‌های سنگی و سفر به اعماق تاریخ به این روستا سفر می‌کنند.

او افزود: با توجه به اهمیت این روستای تاریخی در ابعاد ملی و بین‌المللی، حفاظت و صیانت از آن همواره یکی از اولویت‌های این اداره کل و پایگاه میراث فرهنگی روستای کندوان بوده است، لذا مرمت و بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده سنگفرش و کران‌های این روستا در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.