مظاهری گفت: با تمام محدودیت‌های ثبت اسناد، تصاویر و اقدامات در دوران دفاع مقدس برای پدافند هوایی ارتش، کار‌های بسیار خوبی در موزه این نیرو برای جمع‌آوری و تدوین این اسناد و اقدامات انجام شده است.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر سرتیپ دوم بازنشسته مهرداد مظاهری مدیر اجرایی موزه و تاریخ‌نگاری پدافند هوایی ارتش گفت: به علت ماموریت‌های محوله و شرکت در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس، این امکان برای پدافند فراهم نشد که رشادت و جانفشانی‌های رزمندگان پدافند هوایی ارتش را ثبت و به تصویر بکشاند.

وی تصریح کرد: پس از استقلال پدافند هوایی از نیروی هوایی ارتش در سال ۸۷ و به تبع آن تاسیس موزه و تاریخ نگاری در پدافند هوایی، مطالب و اطلاعات ارزشمندی با وجود محدودیت‌ها جمع‌آوری شد که این اطلاعات با زحمات فراوان تدون شده و به صورت مجموعه مختلف شامل کتاب، عکس و سایر اسناد هم اکنون در دسترس است.

امیر سرتیپ دوم بازنشسته مظاهری به لزوم جمع آوری تدوین و انتشار فرهنگ اسناد و اقدامات در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: زندگی راحت امروز ما ثمره تلاش و ایثارگری‌های و خون‌های رزمندگان در دفاع مقدس است و این کشتی که آرام در ساحل پهلو گرفته از دریای متلاطم جنگ هشت ساله عبور کرده و باید قدر این عافیت دانسته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار