حمیدی با بیان اینکه شبکه شاد سرمایه آینده نظام تعلیم و تربیت کشور است، گفت: این شبکه در سال تحصیلی جدید به شکل متفاوت فعالیت خواهد کرد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در نشست پروژه مهر استان، با ابراز خرسندی از حضور در استان فرهنگی کردستان، گفت: خوشبختانه کردستان افتخارات ارزشمندی در همه حوزه به ویژه در حوزه تربیت بدنی در سطح کشور کسب نموده و نقش و رسالت خود را در حوزه تعلیم و تربیت به خوبی ایفا کرده است.

او به روند آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت و با بیان اینکه امسال وضعیت کاملا متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داریم؛ گفت: در سال تحصیلی گذشته از اواخر سال با پدیده کرونا مواجه شدیم و امسال از ابتدای سال درگیر بیماری هستیم که امیدواریم سال تحصیلی جدید بدون کمترین مشکلی آغاز شود.

حمیدی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا وضعیت آموزش به کلی دچار تغییر و تحول شد؛ گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش جایگاه خوبی در این زمینه ایجاد کرد و با توجه به تحت تاثیر قرار گرفتن یکباره نظام تعلیم و تربیت به خاطر شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن در وضعیت بحرانی، آموزش و پرورش ثابت کرد که چابک و پویاست.

او ادامه داد: با شیوع این بیماری بلافاصله در طول یک هفته آموزش‌های تلویزیونی آغاز شد و شبکه آموزشی دانش آموز تحت عنوان «شاد» که سرمایه آینده نظام تعلیم و تربیت است؛ راه اندازی شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با اتمام سال تحصیلی گذشته، تابستان فرصت مناسبی برای ارتقای شبکه شاد بود؛ خاطرنشان کرد: شبکه آموزشی دانش آموز «شاد» در سال تحصیلی جدید به شکل کاملا متفاوت فعالیت خواهد کرد.

حمیدی با اشاره به اینکه در شبکه آموزشی دانش آموز دستاورد‌های خوبی کسب کردیم؛ گفت: خوشبختانه در این شبکه امکان ارتباط زنده ۱۰۷ هزار مدیر مدرسه سراسر کشور به صورت همزمان وجود دارد و آموزش و پرورش در این زمینه هم در قلوب مردم و هم در حوزه مسئولین رتبه بالا، نمره قبولی را کسب کرده است.

او از فعالیت دستگاه تعلیم و تربیت در طول ایام شیوع ویروس کرونا به عنوان یک «جهاد آموزشی» نام برد و بر حفظ روحیه نشاط و شادابی برای روز ۱۵ شهریور که مدارس بازگشایی خواهند شد، تاکید کرد و از همه دست اندرکاران امر خواست روحیه پویایی و نشاط را نزده نگه دارند.

حمیدی همچنین بر برقراری مدیریت ارتباطات زنده و پویا با مدارس تاکید کرد و گفت: تفاوت در سال تحصیلی، تفاوت در تدبیر، اقدام، آمادگی، نظارت لحظه‌ای است و یک لحظه غفلت از یک مورد ایراد ایجاد خواهد کرد.

این مقام مسئول هدف از سفر خود به کردستان را بررسی وضعیت آموزش و پرورش استان برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و گفت: با گزارش‌های ارائه شده توسط مسئولین، آموزش و پرورش استان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

او تاکید کرد: برای هماهنگی بیشتر برنامه‌ها و پیشبرد امور باید سال تحصیلی جدید را به صورت کامل در ذهن خود مرور کنیم و در صورت وجود هرگونه مشکل، نواقص را رفع کرده و خودمان را به هر گونه شرایط و موقعیتی آماده کنیم.پ

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت با بیان اینکه دانش آموز در سال تحصیلی جدید آموزش را از صفر در فضای مجازی شروع خواهد کرد؛ تاکید کرد که باید اطمینان حاصل کنیم ماموریت خود را در همه مدارس و نسبت به همه دانش آموزان انجام داده و هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنماند و از جرگه نظام تعلیم و تربیت خارج نشود.

او از تهیه و تنظیم پروتکل‌های بهداشتی برای سال تحصیلی جدید و ارسال به استان‌ها خبرداد و گفت: مسئولین آموزش و پرورش استان باید مدارس را برای سه وضعیت سفید، زرد و قرمز آماده کرده و برای هر مشکلی تدبیر و چاره اندیشی کنند.

حمیدی گفت: در سال تحصیلی جدید با این تغییرات و اقتضائات، نقش مدیران و معلمان مدارس، توجیه و آگاهی بخشی است و باید با اتخاذ تدابیر لازم خود را برای سال تحصیلی پیش رو آماده کنند.

او از ابلاغ ۲۳ بسته تحولی برای سال تحصیلی جدید به استان‌ها خبر داد و گفت: امسال در حوزه تربیت بدنی دستورالعمل ویژه‌ای آماده کرده‌ایم که بر اساس آن دانش آموزان را از نظر کنترل وزن و چاقی غربالگری خواهیم کردو با آگاهی دادن به خانواده‌ها مانع از چاقی دانش‌آموزان در کشور می‌شویم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.