مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا طی اظهاراتی بی‌پایه و اساس، ایران را به تلاش برای ضربه به اعتماد عمومی آمریکایی‌ها متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میچ مک‌کانل، سناتور ایالت کنتاکی در سنای آمریکا، در امتداد اتهام‌زنی‌های بی‌اساس مقامات آمریکایی در خصوص دخالت ایران در امور داخلی کشورشان، طی پیامی در حساب توییتری مدعی شد که ایران، روسیه و چین قصد دارند تا با انجام عملیات‌های روانی، اعتماد مردم آمریکا به نهادهای ملی کشورشان را کم کنند.

در پیام مک‌کانل آمده است: «روسیه، چین، ایران و دیگران می‌خواهند اعتماد آمریکایی‌ها به نهاد‌های ما را تضعیف کنند. اقدامات عمیق کمیته اطلاعات سنا، اقدامات کنگره و جامعه اطلاعاتی برای دفاع از نهادهای آمریکایی را تحسین می‌کنم».

در مقاله‌ای که سناتور آمریکایی در خصوص دخالت‌های ادعایی خارجی در امور آمریکا نوشته، آمده است: «مبارزه با دخالت‌های خارجی تنها کار دولت نیست. هر آمریکایی باید نقش خود را در حمایت از دموکراسی ما ایفا کند. تمام شهروندان باید در زمینه مصرف اطلاعات آموزش ببینند».

وی از مردم آمریکا این را هم خواست که در مطالعه مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، هوشیار باشند و نسبت به آن کاملا خوشبین نباشند.

وی از سیاستمداران هم خواست تا مراقبت‌های ویژه‌ای انجام دهند که در برابر تلاش‌های نفوذ خارجی قرار نگیرند و حملات دشمن را به موضوعی سیاسی تبدیل نکنند.

پیش از این هم برخی دیگر از مقامات آمریکایی، همچون رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی اظهاراتی مدعی شده بود که  ایران قصد دارد تا در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر دخالت کند. به نظر می‌رسد که سران کاخ سفید با مطرح کردن چنین ادعاهایی به دنبال توجیه نتیجه احتمالا ناامیدکننده در انتخابات هستند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار