برای اولین‌بار یلوه کوچک در تالاب گندمان مشاهده شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: مشاهده یک فرد پرنده یلوه کوچک در تالاب گندمان ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: مجید پور همدانی و محبوبه مرادعلیزاده، یک فرد یلوه کوچک با نام علمی Porzana parva را به عنوان مشاهده گونه جدید برای استان در محل تالاب گندمان ثبت کردند.

او با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد تالاب گندمان افزود: پس از انجام اقدامات احیای تالاب در سالیان اخیر، این تالاب انواع متنوعی از پرندگان را در فصول مختلف در خود پناه می‌دهد.


بیشتر بخوانید


احمدی، از وجود ۴۰ گونه پرنده مهاجر آبزی و کنارآبزی و ۱۵ گونه پرنده آبزی بومی و ۵ گونه از پرندگان شکاری منحصر به فرد در این منطقه خبر داد و اضافه کرد: این تالاب، تنها مأمن و زیستگاه گونه در خطر انقراض درنای خاکستری در استان است.

او ادامه داد: ۶۸ درصد پرندگانی که در این تالاب سرشماری می‌شوند، مهاجر و بقیه بومی هستند.

احمدی گفت: این تالاب محل مهاجرت پرندگانی نظیر اردک‌های غازنما از قبیل آنقوت و تنجه و اسکان زمستانه دو گونه قوی گنگ و قوی فریاد‌کش، زیستگاه و مهاجر گذرانی غاز پیشانی سفید کوچک در استان است.

او افزود: تالاب گندمان با مساحت یک هزار و ۱۰۰ هکتار در ۳۷ کیلومتری جنوب غربی بروجن و ۹۰ کیلومتری جنوب شهرکرد و مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده‌است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار