در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آمادگی مرکز وکلای قوه قضاییه برای ارائه نظر کارشناسی به دولت

بهادری جهرمی گفت: مرکز وکلا و کارشناسان رسمى قوه قضاییه آماده ارائه نظر کارشناسی در زمینه مسائل اقتصادی به دولت است.

علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کارشناسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه اظهار کرد: مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در ۸۰ رشته کارشناسی از ۱۳ هزار کارشناس بهره می برد و بیش از هزاران وکیل در حوزه‌های مالی، بورسی و فنی و به طور کلی در تمام حوزه‌ها فعال هستند.

 رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه بیان کرد: اعلام کرده‌ایم که اگر دولت بخواهد رویکرد جدید اقتصادی داشته باشد، می‌تواند از نظر کارشناسان ما به عنوان نمایندگان جامعه حقوقی و بخش خصوصی کمک بگیرد تا از طریق این مشاوره‌ها بتواند ابعاد طرح خود را از لحاظ اقتصادی و حقوقی بررسی کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نهاد‌های مختلفی از خدمات مشورتی مرکز وکلای قوه قضاییه استفاده می‌کنند، برای مثال مجمع تشخیص مصلحت نظام از کارشناسان مرکز وکلا دعوت می‌کند تا درباره موارد مختلف اعم از لوایح قضایی و قوانین از  نظرات مشورتی آن ها استفاده کند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه این همکاری با مجلس شورای اسلامی هم ادامه دارد، گفت: در حال حاضر مشاوران مرکز وکلا با برخی از کمیسیون‌ها ارتباط دارند و جلساتی با آن‌ها برگزار می‌شود تا اگر طرح و لایحه‌ای به نظر کارشناسی و حقوقی نیاز داشته باشد، بتوان به آن‌ها کمک کرد.

 رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه تصریح کرد: البته هنوز فرهنگ مشاوره گرفتن در کشور جا نیفتاده است، اما امیدوار هستیم تا استفاده از نظر کارشناسان رسمی در تمام کشور جاری و ساری شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار