«قیس سعید» بر حمایت پیوسته تونس از فلسطینیان برای دادخواهی و باز پس‌گیری حقوق ضایع شده‌شان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، قیس سعید، رئیس جمهور تونس، در دیدار با هائل فاهوم، سفیر فلسطین در تونس تصریح کرد: تا زمانیکه آزادگان حضور داشته باشند، حق فلسطینیان پایمال نخواهد شد. 

وی بار دیگر بر حمایت پیوسته کشور خود از فلسطینیان برای دادخواهی و باز پس گیری حقوق ضایع شده‌شان تاکید کرد.

قیس سعید هشدار داد: باور داشتن شکست، خطرناک‌تر از خودِ شکست است. زمانیکه فلسطین، حق خود را باز پس گیرد و کشور خود را طبق اصول بین المللی بر پا کند در این صورت پیام صلحی در جهان خواهد بود.

رئیس جمهور تونس با اعلام خرسندی درباره اتحاد مواضع میان فلسطینیان ابراز امیدواری کرد فلسطینیان از دودستگی‌ها و اختلافات خود عبور کنند تا تعهدشان را به آنچه که به آرمان اصلی خدمت می‌کند، تقویت کنند؛ آرمانی که برای همه آزادگان جهان آرمان اصلی باقی خواهد ماند.

قیس سعید گفت: «ما از فلسطینیان برای باز پس‌گیری حق آنها دادخواهی حمایت می‌کنیم. اما تا زمانیکه آزادگان حضور داشته باشند، حق هرگز ضایع نخواهد شد و آرمان و حق فلسطینیان از وجدان تونسی‌های آزاده خارج نخواهد شد و تا زمانیکه سراسر فلسطین آزاد شود, (حق فلسطینیان در دل و وجدان تونسی ها) باقی خواهد ماند. زندگی ما بدون کرامت معنایی ندارد. ترجیح می‌دهیم جان بدهیم,، اما سرافراز باشیم.»


          بیشتر بخوانید: 


دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته از دستیابی امارات و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی سازی روابط خبر داد و مدعی شد این توافقی تاریخی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار