معاون توسعه و زیرساخت‌های وزارت بهداشت در سفر به  استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استخدام کادر درمانی فعال در ایام کرونا در اولویت است و سهمیه جدید استخدام نیرو در وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، تقوی نژاد معاون توسعه و زیرساخت‌های وزارت بهداشت در سفر به  استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سال گذشته مجوز استخدام ۲۲ هزار و ۲۸۰ نفر گرفته شده است گفت: ۱۰ هزار نفر از آن‌ها آبان ماه پارسال پس از آزمون استخدامی بدون تشریفات اداری به کار گرفته شدند.

تقوی نژاد افزود: در خرداد ماه امسال نیز ۹ هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه بهداشت و درمان، به کار گرفته شده اند و سهمیه دیگری نیز ابلاغ شده است.

او افزود: با تصویب ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و تایید آن در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی کشور قرار شد برای بکارگیری نیرو‌هایی که در وزارت بهداشت داوطلب استخدام هستند افرادی که به طور مستقیم در زمینه مبارزه با بیماری کرونا فعالیت می‌کنند در اولویت باشند.

معاون توسعه و زیر ساخت‌های وزارت بهداشت بیان کرد: به ازای هر ماه خدمت برای افرادی که در این مدت ایثارگرانه و مجاهدانه در بخش‌های مختلف خدمت کرده اند ۲ تا ۲۰ امتیاز لحاظ می‌شود.

تقوی نژاد با بیان اینکه ۲۰ امتیاز یک اولویت ویژه‌ای برای این افراد ایجاد می‌کند افزود: امیدواریم با اختصاص این سهمیه بخشی از تلاش این عزیزان جبران شود.

او گفت: افرادی که در مواجهه مستقیم با بیماری کرونا فعالیت کرده اند و در آزمون پیش رو ثبت نام کنند مشروط بر اینکه رشته مورد نظر در آزمون مورد نیاز باشد در اولویت استخدام قرار می‌گیرند.

معاون توسعه و زیر ساخت‌های وزارت بهداشت در خصوص نقش صداوسیما در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا هم گفت: اوج خدمت صدا و سیما همکاری بدون وقفه و شبانه‌روزی همکاران صدا و سیما با ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا بود.

تقوی نژاد با بیان اینکه مردم در این ایام خبر‌های صحیح در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا را از صداوسیما و رسانه ملی پیگیری می‌کردند افزود: صداوسیما در ارتباط با نظام بهداشت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقش اساسی ایفا کرد و باعث افزایش سطح بهداشت عمومی شد.

او برنامه‌های با موضوع کرونا را از پربیننده‌ترین برنامه‌های صدا و سیما دانست و افزود: موفقیت صداوسیما در زمینه جذب مخاطب باعث شد توطئه‌هایی که در خارج برای مسئولان و نظام جمهوری اسلامی طراحی شده بود شکست بخورد.

تقوی نژاد به ورود به موقع صداوسیما در زمینه بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: با نگاه و اطلاع رسانی به موقع صدا و سیما از گسترش این بیماری جلوگیری شد.

او به نقش شبکه استانی کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و بیان کرد: من معمولا بیننده شبکه دنا هستم و بخش عمده‌ای از اطلاعاتی که مردم دریافت کردند و فرهنگی که ایجاد شده از موفقیت‌های این استان در زمینه مبارزه با کرونا بوده است.

او با بیان اینکه این استان در ابتدای کار از استان‌های موفق در زمینه کنترل بیماری کرونا بود گفت: این موفقیت‌ها مرهون تلاش صدا و سیمای دنا و اقدامات به موقع هنرمندان این شبکه است.

رئوف مدیرکل صداوسیمای مرکز استان هم در دیدار با معاون توسعه و زیر ساخت‌های وزارت بهداشت به همدلی و هماهنگی عوامل ستاد استانی کرونا اشاره کرد و گفت: این بیماری در سطح استان در حال حاضر تحت کنترل است.

رئوف افزود: مجموعه سازمان صدا و سیما  درکشور و استان‌ها از بدو شیوع این بیماری سعی کرده مطابق دستورالعمل‌های ستاد استانی مبارزه با کرونا برنامه‌های متنوعی را تولید و پخش کند.

او با بیان اینکه شبکه استانی دنا تاکنون بیش از ۱۴۳ هزار دقیقه برنامه در ساختار‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی تهیه کرده است افزود: این برنامه‌ها شامل حدود ۱۴ هزار عنوان برنامه در حوزه صدا، سیما، خبر و فضای مجازی است.

مدیرکل صدا وسیمای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت این برنامه‌های تاثیر گذار به گونه‌ای بوده که امروز شاهد کنترل این بیماری در سطح استان هستیم.

رئوف بیان کرد: امید است با هماهنگی‌های مطلوبی که بین اعضای ستاد استانی کرونا وجود دارد به زودی شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.