استاندار زنجان گفت: موقعیت جغرافیایی استان زنجان و توانمندی در حوزه صنایع دستی و گردشگری هدف بسیار خوبی برای سرمایه گذاری بین ایران و بنگلادش است.

حقیقی استاندار زنجان/سفیر بنگلادشبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی زنجان فتح اله حقیقی استاندار زنجان در دیدار با گوسال اعظم سارکار سفیر بنگلادش گفت: موقعیت جغرافیایی استان زنجان و همچنین توانمندی در حوزه‌های مختلف هدف بسیار خوبی برای سرمایه گذاران خارجی است و یکی از بخش‌هایی که می‌تواند برای دو طرف جاذبه داشته باشد بخش گردشگری است.
 
او افزود:در شعاع ۴۰۰ کیلومتری استان ۵۰ درصد منابع و ثروت کشور قرار گرفته و همجواری با ۷ استان موجب شده زنجان دروازه ورود به اروپا باشد.

مقام عالی استان با معرفی برخی از ظرفیت‌های استان زنجان برای همکاری دو جانبه با بنگلادش و امکان سرمایه گذاری افزود: وجود بزرگترین گنبد آجری جهان و همچنین بقایای مردان نمکی که متعلق با ۲۴۰۰ سال قبل است، کوه‌های رنگین ماهنشان، غار زیبای کتله خور خدابنده و طبیعت زیبا و بکر طارم که در دنیا بی نظیر بوده می‌تواند زمینه ساز تبادل گردشگر و معرفی هرچه بیشتر فرهنگ دو کشور باشد.

استاندار زنجان در ادامه این دیدار پیشنهاد کرد: برای اینکه اینگونه دیدار‌ها منجر به نتیجه شود و همکاری‌های زنجان و بنگلادش ممکن شودباید ظرفیت‌ها و بستر‌های همکاری دو جانبه احصاء شود تا شرایط برای اعزام و پذیرش هیئت‌ها فراهم شود.

گوسال اعظم سارکرار سفیر بنگلادش هم در این دیدار پیشنهاد سرمایه گذاری مشترک در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری میان دوکشور وصادرات ملیله و ... به کشورسوم را ارائه کرد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.