مهم‌ترین حوادث امروز شنبه یکم شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه یکم شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رهایی گروگان ۱۴ ساله توسط مرزبانان چابهار در کمتر از یک ساعت

سردار  محمد ملاشاهی فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر وقوع یک فقره آدم ربایی در روستای "رمین" شهرستان چابهار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرزداران پایگاه دریابانی قرار گرفت.

او  افزود: با توجه به حساسیت موضوع و برای جلوگیری از فرار متهمان، سریعا با اجرای طرح مهار، راه‌های ورودی و خروجی روستا توسط مرزبانان پاسگاه مرزی دریایی رمین مسدود و با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات محلی، شناسایی متهمان و محل اختفای آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح کرد: مرزبانان پس از انجام یک سری تحقیقات گسترده با استفاده از شیوه‌های نوین اطلاعاتی، مخفیگاه آدم ربایان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی و منسجم یکی از آدم ربایان را کمتر از یک ساعت دستگیر و فرد ربوده شده را آزاد و به آغوش خانواده بازگرداندند.

سردار ملاشاهی با اشاره به اینکه دستگیری دیگر متهم متواری این پرونده در دستور کار مرزبانان قرار دارد، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی اجازه نخواهد داد که مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی، آسایش شهروندان را برهم زنند و در صورت هر گونه اقدام غیر قانونی با هنجار شکنان به صورت قانونی و قاطعانه برخورد خواهد شد.

مشاجره لفظی زوج جوان رنگ خون گرفت

با تیزهوشی کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان مردی که پس از یک نزاع خانوادگی همسر خود را در شهر زاهدان به قتل رساند دستگیر شد.

سرهنگ"ابراهیم ملاشاهی"رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سیستان بلوچستان گفت: در پی اعلام یک مورد مرگ مشکوک در یکی از بیمارستان‌های شهر زاهدان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در محل جسد زنی ۲۶ ساله را که براثر اصابت گلوله سلاح وینچستر به قفسه سینه کشته شده بود را در محل روئیت کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: در برسی‌های اولیه همسر ۳۰ ساله این زن با مراجعه به مأموران اظهار می‌دارد که همسرش شب گذشته پس از یک مشاجره لفظی، با سلاح وینچستر اقدام به خود کشی کرده است.

ملاشاهی تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده که با اظهارات ضد و نقیض همسر این زن رو به شدند، باهماهنگی قضائی او را به پلیس آگاهی شهرستان منتقل کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در نهایت درنتیجه تحقیقات علمی و تخصصی پلیس این مرد لب به اعتراف گشود و به قتل همسر خود پس از یک مشاجره لفظی، اعتراف کرد.

سرهنگ ملاشاهی با اشاره به کشف سلاح استفاده شده در این قتل خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف کامیون کشنده با ۲۴ تن شیر خشک قاچاق در نیمروز

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز از کشف بیش از ۲۴ تن شیرخشک قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده خبر داد.

سرهنگ "علی میر گفت: ماموران ایست و بازرسی"میل نادر"شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان در حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از سمت نهبندان به زابل در حرکت بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  ادامه داد:در بازرسی از خودروی متوقف شده ۲۴ تن شیرخشک که فاقد هرگونه مجوز گمرکی و بهداشتی بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز با اشاره به دستگیری یک نفر متخلف در این زمینه، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این محموله را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

"سرهنگ میر" با بیان اینکه نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا به شدت مقابله خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آن‌ها نخواهد داد، از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۱۸ سارق در اجرای طرح ذوالفقار در شهرستان "زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۱۸ سارق و کشف ۳۵ فقره سرقت در اجرای مرحله پنجم طرح ذوالفقار خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: مرحله پنجم طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ذوالفقار، طی هفته گذشته با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت و کنترل سارقان سابقه دار به اجرا در آمد.

او  افزود: در اجرای این طرح پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی با دستگیری ۱۸ سارق سابقه دار، ۳۵ فقره انواع سرقت را شامل ۱۱ فقره سرقت اماکن خصوصی، ۱۵ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و ۹ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل عنوان کرد: دستگیری ۱۵ خرده فروش موادمخدر، کشف ۱۴ کیلوگرم موادمخدر، ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق، توقیف ۳۵ دستگاه خودرو و ۷۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج این طرح بود.

او  خاطر نشان کرد: متهمان پس از بازجوئی‌های به عمل آمده با تشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به تداوم این طرح درهفته‌های آتی از شهروندان خواست به منظور ارتقای امنیت عمومی هرگونه اخبار و اطلاعات خود را درخصوص سارقان و فروشندگان مواد مخدر با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تویوتا حامل بار قاچاق در "خاش" متوقف شد

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از کشف پوشاک قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در بازرسی از بار یک دستگاه خودرو در شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش اظهار داشت: ماموران انتظامی "پاسگاه گوهرگوه" این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور" نوک آباد" به یک دستگاه تویوتا حامل بار مشکوک شدند.

او  با بیان اینکه ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۱۳ بسته بزرگ پوشاک خارجی قاچاق بدون مجوز لازم کشف کردند، ادامه داد: برابر نظر کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده ۲۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

این مقام انتظامی در پایان گفت: برخورد با پدیده قاچاق که باعث اخلال در نظم اقتصادی و ضربه به اقتصاد داخلی وملی می‌زند، جزو اولویت‌های پلیس می‌باشد و ماموران انتظامی اجازه نخواهند داد برخی افراد منفعت طلب به صورت غیر قانونی منفعت قانونی و مسلم دیگران را به خطر اندازند.

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در "سیب و سوران "

فرمانده انتظامی شهرستان سیب وسوران از کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی نفت کش خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا توکلی گفت: در پی تشدید اقدامات انتظامی در راستای برخورد با قاچاق سوخت، مأموران پاسگاه انتظامی "پسکوه" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور " خاش-سوران" به یک دستگاه تریلی نفت کش مشکوک وآن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران خاطر نشان کرد: در این رابطه ضمن توقیف کامیون نفتکش یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار