در حالی که فلسطینیان درخواست نشست اضطراری اتحادیه عرب به دلیل توافق امارات با رژیم صهیونیستی را داشتند این اتحادیه با رد این درخواست اعلام کرد نشست عادی این سازمان در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطین، اتحادیه عرب اعلام کرد نشست عادی خود را در ماه سپتامبر برگزار می‌کند، این در حالی است که فلسطینیان پیش از این درخواست کرده بودند این اتحادیه نشستی اضطراری به دلیل توافق امارات با رژیم صهیونیستی برگزار کند ولی اتحادیه عرب در واقع این درخواست را رد کرده است.

احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که نشست بعدی وزیران اتحادیه عرب در ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) و به ریاست دولت فلسطین برگزار خواهد شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین هفته پیش و پس از آنکه امارات از توافق با رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا خبر داد خواستار نشست اضطراری اتحادیه عرب برای بررسی این موضوع شد.

واصل ابو یوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) روز شنبه به خبرگزاری رویترز گفت: سزاوار بود نشست اضطراری درباره توافق امارات با اسرائیل برگزار شود تا اینکه آن را به نشست عادی موکول کرد.

این عضو ساف اعلام کرد فلسطین ریاست نشست بعدی اتحادیه عرب را بر عهده خواهد داشت و در راس برنامه این نشست توافق امارات و رژیم صهیونیستی و خروج امارات از اجماع عربی و صلح عربی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار