استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به وضعیت خطرناکی که استان در آن قرار گرفته و آغاز سال تحصیلی جدید، اصراری بر دایر شدن کلاس های درس در مناطق و شهرهای قرمز وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمادگی ها و تدابیر لازم از سوی آموزش و پرورش استان برای برگزاری کلاس های درس سال تحصیلی جدید اندیشیده شده است.

کلانتری افزود: اولویت مسئولان و مردم باید قطع زنجیره انتقال کرونا در استان باشد و برگزاری هر گونه همایش، نمایش، تجمع و دورهمی در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است.

او بیان کرد: می طلبد واقعیت ها در زمینه بیماری ویروس کرونا به مردم گفته شود و بدانند هم اینک استان در وضعیت خطر قرار گرفته است.

کلانتری گفت: میزان مراجعان سرپایی، بستری ها، بیماران بستری کرونایی در آی سی یو ظرف ۲ هفته اخیر افزایش چشمگیری یافته است که به وضعیت خطر ورود کرده ایم.

او افزود: ظرفیت های تخت های بیمارستانی استان در حال پر شدن است و نباید اجازه دهیم که کادر درمان خسته شوند و دست از خدمت به مردم بردارند.

استاندار بیان کرذ: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توان عبور از این گردنه خطرناک را نخواهیم داشت و اگر روند مراسمات و دورهمی ها به همین شیوه ادامه داشته باشد آمار مرگ و میر بسیار افزایش می یابد.

کلانتری افزود: ترکیب آنفولانزا و کرونا نامیمون است که باید همه در رعایت اصول بهداشتی بکوشند تا پیش از پاییز بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: آمار مبتلایان به کرونا به چهار هزار و ۹۰۰ نفر در استان رسیده و تعداد بیماران بستری استان ۲۱۲ نفر که ۹۴ بیمار قطعی کرونا و ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و سه نفر زیر دستگاه تحت درمان هستند.

یزدان پناه افزود: تعداد بهبود یافتگان سه هزار و ۸۵۰ نفر بوده و ۷۱ نفر مجموع فوتی ها بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: شیوع بیماری کرونا در استان افزایش پیدا کرده اما میزان مرگ و میرهای ناشی از آن کاهش داشته است.

او با اشاره به آسیب پذیر بودن سالمندان، گفت: باید خانه های سالمند در بویراحمد بیش از پیش مورد بازرسی، نظارت متولیان بهداشت قرار گیرد تا جان سالمندان به خطر نیفتد.

یزدان پناه افزود: به زودی تعداد ۱۴ تخت ای سی یو به تخت های بیمارستان شهید جلیل یاسوج در راستای خدمت دهی بهتر به بیماران کرونایی افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.