رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی برای برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم توسط هیات‌های مذهبی در استان ضروری وهیات ‌ها ملزم به اجرای آن هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این ایام سوگواری (ماه محرم) باید به گونه ای برگزار شود که سبب ابتلای افراد به این بیماری خطرناک نشود.

یزدان پناه افزود: در این روزهای کرونایی، هر خانه باید خود یک حسینیه باشد تا بتوان شور و شعور حسینی را  به رخ دنیا کشید و در راستای قطع زنجیره بیماری کرونا گام برداشته شود.

او با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان ، بیان کرد: هم اینک ۲۱۲ بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۴ بیمار کرونایی قطعی و ۱۴ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه گفت: تاکنون سه هزار و ۸۴۷ نفر از مجموع مبتلایان به بیماری ویروسی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.

او افزود: شهرستان‌ های بویراحمد، چرام، کهگیلویه، گچساران و لنده در وضعیت قرمز قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به مردم توصیه کرد که از حضور در اجتماعات خودداری و استفاده از ماسک در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

یزدان پناه بیان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید جدی گرفته شود تا بتوانیم میزان ابتلا به ویروس را کنترل کرده و دچار وضعیت بدتری نشویم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.