استاندار گیلان در همایش اسوه‌های صبوری گفت: شهیدان مایه سرافرازی کشور و زمینه‌ساز اقتدار ملی هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز در پنجمین همایش اسوه‌های صبوری با محوریت شهدای ترور گیلان هفته دولت و یاد تمامی شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، شهیدان مدافع حرم و امنیت کشور و نیز شهدای ترور و شهدای هسته‌ای را گرامی داشت.

او بیان داشت: خون شهدا مایه سرافرازی کشورمان است و تجربه بیش از ۴ دهه از عمر انقلاب، بیانگر آنست که شهیدان زمینه ساز اقتدار ملی شده اند و همه آحاد جامعه با دیده افتخارآمیز به آنان می‌نگرند.

استاندار گیلان افزود: این یک واقعیت تاریخی و غیرقابل کتمان است که جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان ترور بوده و هزاران نفر از بهترین افراد جامعه ما به وسیله ترور، به شهادت رسیده اند.

زارع با بیان اینکه شهدای ترور ایران از مظلوم‌ترین شهدای ایران اسلامی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: این شهدا در مصافی ناجوانمردانه کشته و شهید شدند البته در زمره ستارگانی هستند که در آسمان نورانی و پر تلالو کشورمان، درخششی خیره کننده دارند.

او ادامه داد: بی تردید تاثیرگذاری شهیدان در پیروزی انقلاب اسلامی و صیانت و حفاظت از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران نه‌تن‌ها برای مردم ما بلکه برای بسیاری از ملت‌های دنیا آشکار است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: مردم ایران همواره اثبات کرده اند همچنان استقلال و آزادی را در سایه نظام جمهوری اسلامی می‌خواهند و هرگز زیر یوغ بیگانگان نرفته و با حمایت‌های اجانب از افراد و گروه‌های تروریست، نفرت‌شان هر روز بیشتر می‌شود.

در این همایش مستند "گل پسر" روایتی از زندگی شهید نوجوان محمدعلی فلاح  عباسی که در عملیاتی تروریستی سامرا عراق به فیض شهادت نائل آمد، رونمایی شد.

همچنین ۱۵ نفر از خانواده‌های شهدای ترور استان گیلان تجلیل شدند.

استان گیلان ۱۴۴ شهید ترور دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.