سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: دولت در یکسال اخیر، ۷۸۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف در شهرستان سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی فرهمندپور  سرپرست فرمانداری ویژه دزفول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی گفت: دولت در یکسال اخیر، ۷۸۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف برق، مدرسه سازی، آب و فاضلاب، صنعت، راه و شهرسازی و دیگر حوزه‌ها هزینه کرده است.  

او با اشاره به آغاز عملیات اجرایی برخی طرح‌های عمرانی دزفول افزود: پیشرفت طرح‌ها، جذب اعتبار، تخصیص بودجه و پیگیری از طریق سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها توسط مسئولان انجام می‌شود.

فرهمند پور بیان داشت: علاوه بر سرمایه گذاری دولت، حدود ۳۱۰ میلیارد ریال نیز از سوی بخش خصوصی در پارسال در دزفول هزینه شده که اغلب شامل طرح‌های ابتکاری و جدید است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه پسماند‌های طرح‌های قبلی نیز با پیگیری‌های انجام شده به ثمر نشسته است، تصریح کرد: فشار اقتصادی به جامعه در طرح‌ها و فعالیت‌های اقتصادی خود را نشان می‌دهند به طوری که دستگاه‌هایی که قبلا خریداری شده و قرار بود وارد شهرستان شوند به دلیل تحریم‌ها با تاخیر و هزینه بیشتر وارد شهرستان شدند.

این مقام مسئول گفت: یکهزار میلیارد ریال بودجه‌ای که قبلا برای اجرای یک طرح درنظر گرفته شده بود اکنون به ۵ هزار میلیارد ریال رسیده؛  با این وجود حدود سه هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده و در حال پیشروی است و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه خدمات و ۳۰ میلیارد ریال در حوزه صنعت واگذار شده و ۸۰ نفر در حوزه صنعت، ۱۰۰ نفر در حوزه خدمات و ۲۵۰ نفر در بخش مشاغل خانگی اشتغالزایی شده است.

او گفت: امسال و سال‌های آینده برنامه‌های زیادی درخصوص مشاغل خانگی دزفول درنظر گرفته شده و تسهیلاتی به آن‌ها داده می‌شود، زیرا مشاغل خانگی سودآورترین تسهیلات را در شرایط کرونایی دارند و به یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان تبدیل شده‌اند. و  بی‌بازاری و  برند محصول از دغدغه‌ها و چالش‌های مشاغل خانگی است که قرار است برای رونق بازار مشاغل خانگی بازارچه‌ای به همت شهرداری در دزفول راه اندازی و غرفه‌هایی به مشاغل خانگی اختصاص یابد.

فرهمندپور افزود: مصرف کننده نیز باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشد که باید تولیدات دزفول به برند تبدیل شوند و مردم به دنبال خرید محصولات تولید دزفول باشند و ثبت نام استخدام بیمارستان تامین اجتماعی انجام شده ضمن اینکه در زمینه تولیدات گلخانه‌ای، خوراک دام و آبزیان نیز طرح‌هایی در حال اجرا است که اشتغالزایی قابل ملاحظه‌ای به همراه خواهند داشت.

این مقام مسئول گفت: با اهتمام مردم دزفول، نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و  ضدعفونی کردن دست‌ها رعایت شده که امیدواریم این موضوع تا پایان کرونا ادامه یابد و  چند نقطه برای عزاداری در شهرستان دزفول در نظر گرفته شده و از مردم تقاضا می‌شود از برگزاری مراسم در فضای سربسته به شدت خودداری و فاصله گذاری را رعایت کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.