مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۴ طرح مهم آبخیزداری و آبخوانداری با بیش از ۳۳ میلیارد ریال هزینه در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از ۴ طرح بزرگ ابخیزداری استان همدان در هفته دولتاسفندیار خزائی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: ۴ طرح بزرگ آبخیزداری و آبخوان‌داری هم‌ زمان با هفته دولت در ۴ حوضه آبخیز استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود : برای اجرای این طرح ها ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی هزینه شده است.

خزائی مهمترین رسالت اجرای طرح‌های آبخیزداری را حفظ منابع پایه و حیاتی آب وخاک عنوان کرد و افزود: ساخت بند‌های کنترل سیل و رسوب با  ۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در حوزه سد کلان ملایر،  ساخت بند‌های کنترل سیل و رسوب در حوزه گنبد شهرستان همدان به حجم ۴۵۰ مترمکعب و اجرای بند‌های کنترل سیل و رسوب در حوزه شهرستانه وکنجوران تویسرکان به حجم ۵ هزار و ۳۰۰ متر مکعب، از جمله طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری نقش مهمی در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، تقویت سفره آب‌های زیرزمینی، بهبود و رونق کسب وکار ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار