مدیرکل اوقاف گیلان گفت: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیمه دوم شهریور در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در گیلان گفت؛ قرار است  مسابقات استانی قرآن نیمه دوم شهریورماه و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در آستان مقدس خواهر امام  رشت برگزار شود.

او  به تعداد شرکت کنندگان در این مسابقه اشاره کرد و افزود: در این مرحله از مسابقات قرآن کریم ۳۵ خواهر و ۴۲ برادر قاری و حافظ شرکت کرده و توانمندی‌های خود را محک می‌زنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ، با بیان اینکه این دوره از مسابقات استانی در گیلان به‌مدت دو روز برگزار خواهد شد گفت: با توجه به اینکه مسابقه در بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود برای این منظور ۱۹ شهریورماه ویژه خواهران و ۲۰ شهریور نیز مسابقات ویژه برادران تعیین شده است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات استانی در ۱۰ رشته برگزار می‌شود ، افزود: این رشته‌ها شامل حفظ جزء‌های مختلف قرآن کریم مانند ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم و اذان، ترتیل، دعاخوانی، قرائت قرآن، تفسیر و همخوانی قرآن است.

او  با بیان اینکه نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری معرفی می‌شوند ، گفت: جوایز ویژه‌ای برای برندگان رشته‌های مختلف این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده که علاوه بر جوایز معمول تور گردشگری آستارا را نیز شامل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بر اینکه داوران این دوره از مسابقات از اساتید قرآنی استان بوده و از سوی سازمان معرفی می‌شود ، تصریح کرد: قرار است مسابقات رشته تواشیح و دعا خوانی ضبط شود و آن‌ها را برای داوری به تهران ارسال می‌کنیم.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.