مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر ۶ تعاونی درحوزه پرورش ماهی در استان کردستان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حمید حسین‌پور مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۴۰ مزرعه پرورش ماهی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در سطح استان ایجاد شده و تا پایان سال هم ۱۱ مزرعه دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد تا در مجموع تعداد مزارع به ۲۴۲ مزرعه پرورش ماهی برسد.

او افزود:میزان تولید سالیانه ماهی در مزارع پرورشی فعال این استان در سال ۹۲ حدود ۶۰ هزار و ۷۰ تُن بود که سال گذشته این میزان به ۱۰ هزار و ۳۰ تُن رسیده است.

حسین‌پو با اشاره به اینکه تعداد تعاونی صیادی در استان کردستان هم از چهار تعاونی به ۶ مورد افزایش یافته است، یادآور شد: تولید ماهیان زینتی نیز از ۶۹۰ هزار قطعه در سال ۹۲ به یک میلیون و ۳۴۰ هزار قطعه در سال جاری افزایش یافته است.

او با بیان اینکه سه مرکز پرورش زالو نیز پروانه تاسیس دریافت کرده و در حال ساخت هستند، تاکید کرد: این مراکز نیز ابتدای سال آینده به بهره برداری رسیده و وارد مدار تولید خواهند شد.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تولید ماهی استان شامل ماهی‌های قزل آلا، فیتوفاگ، بیگ هد، کپور، آمور و مقدار کمتری ماهیان بومی است.

او با اشاره به اینکه بیشتر مراکز تولید ماهی استان در شهرستان‌های کامیاران، سقز، سروآباد و سنندج قرار دارد، اضافه کرد: سرانه مصرف استان برای هر نفر در سال ۶ کیلوگرم و سرانه تولید کمی بیشتر از این مقدار است.

حسین‌پور افزود:ماهی تولیدی درمزارع پرورش ماهی استان کردستان به استان‌های تهران، قم و کرمانشاه و کشور همسایه عراق صادر می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.