رئیس سازمان صمت استان یزد گفت: بزرگترین مجتمع تولید آهن اسفنجی با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس در یزد به بهره برداری رسید.

بزرگترین مجتمع تولید آهن اسفنجی در اردکان به بهره برداری رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد رضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد گفت: بزرگترین مجتمع تولید آهن اسفنجی بخش خصوصی ایران با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

او افزود: این مجتمع با سرمایه گذاری ۲۲۷۵۰میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه  ۹۶۰ هزار تن است که فروش سالانه آن نیز به ۲۸ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

علمدار ادامه داد: پیش بینی می‌شود سالانه ۱۶۰ هزار تن به ارزش ۴۴/۸ میلیون دلار صادر شود و بر این اساس ۲۱/۵ میلیون دلار صرفه جویی خواهد شد.

 او تصریح کرد: محصولات تولیدی این مجتمع در تامین خوراک مورد نیاز واحد‌های ذوب و حل بخشی از خوراک مورد نیاز واحد‌های داخل کشور و همچنین به عنوان خوراک واحد‌های فولادسازی برای تولید بیلت و شمش فولادی کاربرد دارد.

علمدار اظهار داشت: مجتمع فولادی اردکان زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و پیش بینی اشتغال ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده است.

او افزود: شرکت مجتمع فولاد اردکان فعالیت خود را با سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیر مجموعه جهان پروفیل پارس از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است.

رئیس سازمان صمت گفت: اردکان از لحاظ مواد معدنی از شهرستان‌های غنی استان یزد است، هم اکنون یزد علاوه بر ۱۰ معدن بزرگ ملی، حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک دارد که در این واحد‌ها بیش از ۱۲ هزار نفر مشغول کار هستند.

علمدار ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر در ۲ هزار و ۹۷۰ واحد تولیدی و صنعتی استان یزد فعالیت دارند و یزد چهارمین استان صنعتی کشور است و نقش موثری در تولید کالا‌های صنعتی ایران دارد.

مجتمع تولید آهن اسفنجی اولین و بزرگترین پروژه خصوصی کشور در زمینی به مساحت پنج میلیون و یکصد هزار متر مربع با زیر بنایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع در اردکان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار