مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: برگزاری مراسم عزاداری محرم، با مراعات شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان در حال برگزاری است و تاکنون به خوبی برگزار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در نشست بررسی وضعیت برگزاری مراسم عزاداری‌های استان بیان کرد: با گذشت چهارمین روز از ماه محرم‌الحرام به اهتمام بازرسان اداره کل تبلیغات اسلامی، ۳۴۹ مورد بازرسی از مراسم هیات‌های مذهبی برگزار کننده عزاداری‌های محرم در استان انجام شده است.

او افزود: شرایط خاصی در جامعه وجود دارد؛ از یک سو با تلاش گسترده مردم برای برگزاری مراسم محرم مواجه هستیم و از سوی دیگر با عنایت به محدودیت‌هایی که ستاد ملی مبارزه با کرونا در نظر گرفته است، موظف به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی مردم هستیم.


بیشتر بخوانید


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه مراسم عزاداری با محوریت ستاد بحران استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: کار ما تسهیل کردن امور است، به نحوی که هم هیات‌های مذهبی بتوانند کار خود را به نحو احسن انجام دهند و هم شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت و سلامتی عزاداران حفظ شود.

سروستانی عنوان کرد: تا کنون، روند برگزاری مراسم عزاداری به خوبی پیش رفته و همان دستورالعمل ۱۷ ماده‌ای مصوب ستاد مبارزه با کرونای استان مبنای کار ما در برگزاری مراسم قرار گرفته است.

او، با اشاره به نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: هر چقدر به سمت عاشورا نزدیک‌تر می‌شویم حضور مردم در مراسم بیشتر می‌شود و باید نظارت‌ها بر رعایت شیوه‌نامه‌ها بیشتر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه هیات‌های مذهبی قانونمند هستند، بیان کرد: به برکت امام حسین (ع) و تلاش‌های همکاران و ناظران این اداره کل، برگزاری مراسم با مراعات ضوابط بهداشتی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.