مشخصات فنی خودرو ام وی ام ۱۱۰ و پراید ۱۱۱ در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، ام وی ام ۱۱۰ و پراید ۱۱۱ است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید. 

معرفی چری MVM110

چری MVM110 ساخت کشور چین بوده و یکی از بامزه ترین خودروهایی است که تولید شده چرا که به دلیل اندازه کوچکی که دارد خواهان زیادی داشته است. این خودرو دارای موتور ۳ سیلندر ۶ سوپاپ، حجم موتور ۸۰۰ سی سی، حداکثر قدرت ۵۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه، حداکثر گشتاور ۷۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

 ام وی ام

این خودرو یکی از جمع و جورترین خودروهایی است که ساخته شده و می توان گفت برای این خودرو همیشه جای پارک می توان پیدا کرد. خودروی شهری کوچک و ایده ال، کاملا مناسب برای کلان شهرها، که دارای طراحی مدرن و پویا و جذاب با خطوط نرم و ملایم است.

 ام وی ام 110

۱۱۰ کم مصرف‌ترین و اقتصادی‌ترین خودروی موجود در کشور است، که امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، مصرف سوخت پایین، استهلاک کم باعث محبوبیت این کوچولوی دوست داشتنی شده است و آن را به مناسب‌ترین خودرو برای کاربرد‌های شهری بدل کرده است.

 ام وی ام 110

هنگام سواری با ام وی ام ۱۱۰ حس می‌کنید داخل یک آکواریوم قرار گرفته اید! دید به اطراف مناسب است. هم چنین کیفیت ظاهری و مونتاژ قطعات کابین بهتر از ۱۱۱ به نظر می‌رسد. البته با کیفیت پایین اکثر قطعات کابین همان سر و صدا‌هایی که در کابین ۱۱۱ شنیده می‌شود را برای این هاچ بک چینی نیز به ارمغان می‌آورد. ام وی ام ۱۱۰ در انواع مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر در بازار ایران عرضه شده از نظر فنی و در مقام مقایسه، ام وی ام ۱۱۰، ۴ سیلندر در کنار پراید ۱۱۱ قرار می‌گیرد.

معرفی پراید 111

در سال ۱۳۹۱ نسخه به روز شده پراید با نام سایپا ۱۱۱ معرفی و عرضه شد. ۱۱۱ در اوایل تولید با پنج تیپ مختلف معرفی و عرضه شد که با توجه به داشتن یا نداشتن فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و ایربگ راننده، دسته‌بندی می‌شدند.

مدل پایه‌ای ۱۱۱ تیپ ST بود که فاقد هر سه ویژگی فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و ایربگ راننده است. تیپ LX آن فقط هیدرولیک، تیپ SL فقط ABS، تیپ SX هم هیدرولیک و هم ABS و تیپ EX نیز هر سه ویژگی را دارا بود.

پراید 111

تیپ ششم ۱۱۱ با نام LE و با تیراژ محدود تولید شد که به لحاظ تجهیزات همانند تیپ ST بود، ولی ایربگ راننده هم داشت. اما هفتمین تیپ ۱۱۱ سال ۹۲ و با نام SE به بازار آمد. تیپ SE در تجهیزات کاملا مشابه تیپ EX است، اما به ایربگ شاگرد نیز مجهز شده است.

موارد دیگری مانند تقویت جعبه فرمان، تغییر استاندارد آلایندگی پیشرانه از یورو ۳ به یورو ۴ و بهبود مختصر قدرت و گشتاور، سه ویژگی مهم تیپ SE در مقایسه با سایر تیپ‌های ۱۱۱ است. سایپا ۱۱۱ بعد از ۸ سال و مجموع تولید ۳۱۲ هزار دستگاه هرچند در شهریور ۱۳۹۶ از خط تولید سایپا کنار گذاشته شد، اما بنا به دلایلی، سایپا مجددا تولیدش را در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ نیز ادامه داد.

پراید 111

پراید ۱۱۱ همانند انواع دیگر پراید با توجه به امکانات و آپشن هایی که داشتند، در ۵ تیپ مختلف ST، LX، SL، SX و EX عرضه می‌شد، اما به دلیل اجباری شدن ترمز ABS بر روی خودروها تیپ های ST و LX در سال ۱۳۹۱ از رده خارج شدند.

پراید ۱۱۱

فضای داخلی با توجه به‌اندازه کوچک کلی این خودرو چندان زیاد نیست اما به دلیل اندازه کوچک صندلی‌هایش، فضای نشستن سرنشینان را می‌توان کافی توصیف کرد. داشبورد و کنسول میانی پراید طراحی ساده و مطابق با انواع دیگر پراید را دارد. داشبورد پرایدهای ۱۱۱ که اخیراً تولید می‌شوند تغییریافته و با عنوان داشبورد جدید عرضه می‌شود.

خودرو
چری MVM110 پراید 111
کشور سازنده
 
چین
 
ایران
سال (طراحی)
1388 1391
موتور
3 سیلندر 6 سوپاپ 4 سیلندر 8 سوپاپ
حجم موتور
800سی سی 1323سی سی
حداکثر قدرت
52 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 71 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
70 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 108 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100
17 ثانیه 14.5 ثانیه
حداکثر سرعت
130 کیلومتر در ساعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن
880 کیلوگرم 905 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
3550 طول - 1495 عرض - 1485 ارتفاع 3673 طول - 1605 عرض - 1455 ارتفاع
مصرف سوخت ترکیبی
5.5 لیتر در هر صد کیلومتر 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
35 لیتر 40 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 3 یورو 4
ترمز و پایداری
ABS ABS
سیستم صوتی
پخش CD راديو CD با قابليت پخش MP3 با پورت USB
دیگر تجهیزات
شیشه بالابر عقب برقی شیشه بالابر برقی درب‌های جلو - صندلی‌های ارگونومیک جدید - فرمان هیدرولیک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
Mvm واقعا سرطانه بیچاره کرده یه جوش اوره چند میلیون خرج گذاشته رو دستم هنوزم درست نشده همچیشم عوض شده معلوم نیست چه مرگشم هست
Iran (Islamic Republic of)
علی عبدلی
۱۶:۴۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
خودروهای بی کیفیت ایرانی را دیگر نمیزنی بدون ماشین زندگی امن تر از ماشینهای ایرانیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
لطفا پیکان را هم با رنو ۵ مقایسه کنید چون ملت پولشون به همین ماشینها اگر برسه خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
کدام لگن را بخریم؟ بیخیال ماشینهای بروز جهان
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۲:۴۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
یه روز میرسه میگیم پرادو یا بی ام دبلیو کدام یک را بخریم !!!!
ایرانخودرو و سایپا : زرشک ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
افسانه جومونگ
آخرین اخبار