در حمله جنگنده‌های ترکیه به شهر سنجار عراق، ۲ غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، مرکز رسانه امنیتی عراق اعلام کرد که جنگنده‌های ترکیه حریم هوایی عراق را نقض کردند و شهر سنجار هدف قرار دادند.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های ترکیه، خودرویی از نوع پیک آپ را در روستای «برهاوا» در شمال شهر سنجار هدف قرار دادند که دو غیرنظامی سوار بر این خودرو کشته شدند.

در این بیانیه آمده است: جنگنده‌های ترکیه همزمان مرکزی را در روستای «باره» در شمال سنجار هدف قرار دادند و تعداد قربانیان این حمله هنوز مشخص نشده است و خودرو‌های امدادی برای انتقال کشته و زخمی‌ها وارد محل انفجار شدند.

این در حالی است که چندی قبل هم بر اثر حمله هوایی ترکیه به نیرو‌های مرزبانی عراق در منطقه سیدکان در شمال اربیل و نزدیکی مرز ترکیه، دو فرمانده عراقی به همراه راننده آنان کشته شدند که این موضوع موجب بروز تنش‌های شدید میان عراق و ترکیه شده و در این راستا وزارت امور خارجه عراق سفیر ترکیه را احضار کرد.

ترکیه اواسط ژوئن عملیات نظامی «پنجه عقاب» را با هدف حمله به مواضع پ ک ک در اقلیم کردستان عراق و دو روز بعد حمله زمینی «پنجه ببر» را آغاز کرد.

دولت عراق بار‌ها از ترکیه خواسته عملیات خود را متوقف کند، اما این درخواست‌ها با مخالفت صریح آنکارا روبرو شده است با این بهانه که ترکیه در مقابل حملات نیرو‌های پ.ک.ک از خود دفاع می‌کند.

وزارت امور خارجه عراق در اعتراض به حملات مکرر ارتش ترکیه به خاک این کشور، چندین بار «فاتح ییلدز» سفیر ترکیه در بغداد، را احضار کرده است. با وجود اعتراض‌های گسترده بغداد و کشور‌های عربی به آنکارا، عملیات ارتش ترکیه همچنان در شمال عراق ادامه دارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار