فاطمه تقوی گفت: ۳۱۴۱ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی برای اسیب دیدگان از کرونا به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان پرداخت‌شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فاطمه تقوی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: ۳۱۴۱ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی برای رفع مشکلات اقتصادی خانوار‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان پرداخت‌شد.

او افزود: امسال ۹ میلیارد ۸۲۰ میلیون تومان مستمری به مددجویان تبصره ۱۴ و تحت حمایت پرداخت شد.

فاطمه تقوی با اشاره به آغاز طرح‌های بهداشتی غربالگری برای ۱۴۳۵ نفر از مددجویان بااعتباری بالغ‌بر ۶۴ میلیون تومان، ابراز داشت: امسال ۸۹ میلیون تومان برای درمان ۸۳ نفر از مددجویان دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج اختصاص‌یافت.

تقوی با اشاره به پوشش ۹۸۴ نفر از مددجویان در قالب بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و بیمه اشتغال مددجویان تحت پوشش در قالب طرح اشتغال قالی‌بافی بیان کرد: در پنج‌ماهه امسال ۶۹۰ میلیون تومان در این سرفصل هزینه شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان اذعان کرد: مساعدت به پرداخت فرانشیز ۸۵۶ بیمار بااعتبار ۳۸۰ میلیون تومان از دیگر برنامه‌های این نهاد حامی خانواده بود.

او کمک به رفع سوءتغذیه از طریق توزیع ۱۵۱۴ سبد غذایی بین کودکان زیر پنج سال در امسال خبر داد و گفت: برای تهیه و توزیع این سبد‌ها ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

فاطمه تقوی به ارائه ۱۰۴۱ خدمت مشاوره و راهنمایی به مددجویان اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع کرونا، ۹۵۹ مشاوره از این تعداد به صورت تلفنی انجام شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان  ضمن اشاره به غربالگری سلامت روان ۱۲۰۰ نفر از اعضای خانوار معیشت‌بگیر گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال گفت: کلیپ‌های آموزشی با محتوای مشاوره‌ای برای افراد در بستر فضای مجازی ارسال‌شد.

او به تأمین کمک‌هزینه جهیزیه برای نوعروسان، هدیه ازدواج به پسران و دختران نیازمند اشاره کرد و گفت: امسال ۷۵ مددجو و نیازمند با دریافت این کمک‌ها راهی خانه بخت شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان همچنین از کمک به خرید لوازم ضروری زندگی برای ۱۱۰ خانوار از مددجویان خبر داد.

تقوی تصریح کرد: ۶۸ درصد از این کمک‌ها در مناطق روستایی و ۳۲ درصد مناطق محروم هزینه شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تصریح کرد: ۳۹۴ مورد کمک‌هزینه اجاره بااعتبار ۱۹۰ میلیون تومان در پنج ماه نخست سال پرداخت‌شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار