مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در هفته دولت امسال ۴۴ پروژه حوزه راهداری و حمل و نقل به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سیدعلی سیدعلیخانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان امروز به مناسبت هفته دولت گفت: اداره کل راهداری در دو بخش نگهداری راه‌ها و مدیریت حمل و نقل خدمت‌رسانی می‌کند و استان کرمان به دلیل طول راه‌ها و تناژ باری که حمل می‌کند جایگاه خاصی در کشور دارد.

او افزود: طی پارسال ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که ۸۶ میلیارد تومان استانی و ۱۵۳ میلیارد تومان آن منابع ملی است و همچنین ۱۶ و نیم میلیارد تومان قیر به استان اختصاص داده شد بنابراین در سال گذشته ۱۶۸ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که این عدد در حوزه راهداری و حمل و نقل هزینه شده است.

سید علیخانی با بیان اینکه امسال رشد حوبی به لحاظ اعتباری داشته باشیم، تصریح کرد: مجموع طول راه‌های آسفاته استان کرمان بیش از ۱۳ هزار و ۱۶۹ کیلومتر است که رتبه دوم کشور را به حود احتصاص داده است.

او با اشاره به اینکه در حوزه راهداری تعمیر نگهداری ابنه فنی بهسازی و نگهداری راه‌ها و ایمن سازی فعالیت داریم، اظهار کرد: در سال گذشته (از شهریور پارسال تا شهریور امسال) ۴۳۸ هزار تن آسفالت که از لحاظ تناژ رتبه اول کشور به خود اختصاص داده‌ایم، همچنین ۷۹۷ کیلومتر درزگیری و لکه گیری آسفالت که رتبه اول کشوری از نظر طول کسب کرده‌ایم، ۴۲۰ کیلومتر فوکسی رتبه دوم و ۱۹۸ کیلومتر روکش آسفالت گرم رتبه دوم کشوری به خود اختصاص داده‌ایم.

سیدعلیخانی ۴ هزار و ۴۱۹ خط کشی جاده‌ها، ۱۷ هزهر و ۶۹۰ تابلو جهت نما و خطرنما، ۳۱ کیلو‌متر گاردریل و نیوجرسی از دیگر اقدامات صورت گرفته طی پارسال برشمرد و افزود: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان ۳۲ و ۷ میلیون تن بار پارسال حمل شده که رتبه پنجم در سال ۹۷ از این حیث داشتیم که پارسال به رتبه سوم کشوری رسیدیم قابل ذکر است که عمده بار استان معدنی، سیمان و مواد نفتی است .

او افزود: در حوزه حمل و نقل بار ۱۸ هزار و ۳۰۰ راننده فعالیت دارند و ۱۳ هزار و ۵۰۰ کامیون در حوزه استان فعال هستند همچنین در حوزه مسافر هرساله ۶.۴ میلیون نفر مسافر جابجا می‌کنیم که از حیث تعداد رتبه پنجم کشوری داریم، اما امسال به دلیل شیوع کرونا تعداد مسافر ما ۴۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان افزود: ۵ هزار و ۱۰۰ راننده در حوزه مسافر اشتغال دارند و ۲ هزار و ۲۷۰ خودروی سواری کرایه‌ای در استان فعال هستند که استان کرمان در این زمینه در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

سید علیخانی از وجود ۷ پایانه مسافربری در استان سخن به میان آورد و در ادامه به بهره‌برداری رسیدن پایانه مسافربری شهرستان سیرجان در هفته دولت اشاره کرد و افزود: ۱۴۹ سامانه‌های هوشمند جاده‌ای برای ثبت تخلف در استان داریم و ۲۷ دوربین نظارتی به شکل ۲۴ ساعته از جاده‌های استان تصویربرداری می‌کنند، ۶ دستگاه سامانه توزین و حرکت در جاده‌های استان وجود دارد که میزان بار وسایل نقلیه را رصد می‌کنند.

سیدعلیخانی راه‌اندازی سامانه ۱۴۱ استانی را یکی از کار‌های امسال راهداری دانست و در ادامه از مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز سحن به میان آورد و اظهار کرد: ۵۷ درصد تصادفات به دلیل خستگی رانندگان است که این مجتمع‌های خدمات رفاهی به ارتقای ایمنی راه‌ها کمک می‌کنند، لذا در شمال استان کرمان ۳۷ مجتمع خدمات رفاهی بهره‌برداری شده‌اند و ۴۴ مجتمع خدمات رفاهی موافقت اصولی برای آن‌ها صادر شده است و ۴۳ مجتمع نیز در حال ساخت داریم.

او با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در ۷ سال گذشته در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: اصلاح ۲۷۰ نقاط پرحاده حیز و پر تصادف، روکش ۳ هزار و ۶۵۰ کیلومتر آسفالت، اصلاح و ترمیم و نگهداری ۷۵۱۰ از پل‌های استان، اجرای ۵۸ هزار کیلومتر حط جاده‌ای، عملیات درزگیری، نصب ۲۰۰ هزار انواع تابلو‌های انتظامی و جهت نما در جاده‌های استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با اشاره به اقدامات این اداره کل در ساحت پلیس راه‌ها طی ۷ سال گذشته ادامه داد: پلیس راه راور و کهنوج به بهره‌بردرای رسید، پلیس راه باغین در دست اجراست، پلیس راه زرند در مرحله انتحاب پیمانکار است.

سیدعلیخانی تصریح کرد: در هفته دولت امسال ۴۴ پروژه حوزه راهداری و حمل و نقل با ۱۲۲ و نیم میلیارد تومان از محل منابع استانی و ملی تامین شده است، به بهره‌برداری رسیده است.

او افزود: ۱۶ پروژه طرح بهسازی و روکش آسفالت، ۹ پروژه مربوط ایمنی محورها، نصب دستگاه توزین در حال حرکت، آشکارسازی پل‌ها و تونل‌ها، بهره‌برداری از ۴ مجتمع خدمات رفاهی، ۱۰ طرح اصلاح نقاط پرحادثه، ۵ طرح در حوزه پل‌های عابر پیاده، راهدارخانه و پایانه‌های بار به بهره برداری رسیدند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار