مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: انتظار داریم به لحاظ تعمیقی که در کانال بندر بوشهر انجام شده بتوانیم سهم بیشتری از کالا‌های اساسی را به این بندر سوق دهیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی ر حاشیه آیین افتتاح طرح لایروبی کانال‌های ورودی و خروجی بندر بوشهر بیان کرد: با احداث اسکله برای پهلوگیری کشتی‌های با ظرفیت ۵۰ هزار تن، دایک حفاظتی در دست احداث و انجام لایروبی کانال‌های ورودی و خروجی بندر بوشهر زیرساخت‌های اصلی برای فعالیت بندری در جزیره نگین این بندر فراهم شده است.

او افزود: قصد داریم در بندر بوشهر محیط را از محدوده سنتی و محصور موجود به فضای بازتری یعنی جزیره نگین منتقل کنیم  و در همین زمینه در بندری که حداکثر مساحت آن حدود ۶۰ هکتار بود، با اجرای طرح توسعه جزیره نگین و اسکله و دیگر تاسیسات زیرساختی زمینه ایجاد پسکرانه تا حدود ۵۰۰ هکتار فراهم شده‌است.

جذب سرمایه‌ برای تاسیسات روبنایی جزیره نگین بوشهر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور عنوان کرد: برای ایجاد تاسیسات روبنایی و تجهیزات به دنبال استفاده از قابلیت بخش خصوصی در این بندر هستیم که در این زمینه مذاکراتی در حال انجام است و مطمئن هستیم علاوه بر سرمایه‌گذاری زیرساختی صورت گرفته از سوی دولت، در زمینه تاسیسات روبنایی نیز سرمایه‌گذاری خوبی از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


راستاد ادامه داد: کار‌های خوبی در جزیره نگین انجام شده از جمله احداث و تکمیل یک اسکله که قابلیت پهلوگیری کشتی‌های ۵۰ هزار تنی دارد که مدتی است از این اسکله بهره برداری می‌شود، دایک حفاظتی در ضلع شمال غربی این جزیره ایجاد شده است و در حوزه مخازن مواد فله مایع و مسیر دسترسی به جزیره نگین نیز بخشی تکمیل و بخشی در دست احداث است، بنابراین زیر ساخت اصلی فعالیت بندری در جزیره نگین فراهم شده است و کشتی‌هایی در حال تخلیه و بارگیری هستند و این روند برای رسیدن به ظرفیت کامل تداوم دارد.

او بیان کرد: همچنین با بهره‌برداری از کانال دسترسی بندر بوشهر، کشتی‌هایی با ۳۰ هزار تن ظرفیت بدون هیچگونه توقف و در حداقل زمان ممکن وارد بندر می‌شوند و عملیات تخلیه و بارگیری کالا را انجام می‌دهند که مزیت بسیار خوبی در این بندر بوشهر فراهم خواهد کرد.

توسعه پایانه مسافربری بندر بوشهر در دستور کار است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: داشتن کانال دسترسی مناسب برای پذیرش کشتی‌های بزرگ قابلیتی مهم برای بندر بوشهر خواهد بود. در کنار این طرح به لحاظ اینکه ظرفیت تردد کشتی‌های مسافری بین بندر بوشهر و جزیره خارگ و کشور‌های جنوبی خلیج فارس هم فراهم است، توسعه پایانه مسافربری بندر بوشهر در قالب یک طرح در دستور کار قرار گرفته که شامل ایجاد پهلوگیر مناسب و توسعه پایانه است که درمدت ۱۵ ماه ساخته می‌شود و می‌تواند ظرفیتی مهم برای مسافرت‌های دریایی و تردد کشتی‌های حمل بار برای بوشهر فراهم کند.

واردات کالاهای اساسی بین بندرها تقسیم می‌شود

راستاد افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت بنادر به کالا‌های اساسی اختصاص دارد و بندر امام هم اکنون به عنوان آپ کالا‌های اساسی است، اما برنامه ریزی شده که واردات کالا‌های اساسی را بین بنادر اصلی کشور تقسیم کنیم، البته همچنان عمده این کالا‌ها از بندر امام وارد خواهد شد و بخشی در بندر‌های شهید رجایی و چابهار و حجم قابل پذیرش بندر بوشهر از کالا‌های اساسی نیز به سمت این بندر سوق می‌یابد.

او عنوان کرد: اواخر پارسال و اوایل امسال مقادیری کالای اساسی در بندر بوشهر با چند فروند کشتی تخلیه شده‌است و از این به بعد این روند ادامه می‌یابد. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: انتظار داریم به لحاظ تعمیقی که در کانال بندر بوشهر انجام شده بتوانیم سهم بیشتری از کالا‌های اساسی را به این بندر سوق دهیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.