مهم‌ترین حوادث ۵ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۵ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

با تیزبینی پلیس، قفل‌های قاچاق ۲۰ میلیارد ریالی وارد بازار نشدند

فرمانده انتظامی فارس از کشف انواع قفل‌های قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان کازرون خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس درباره کشف قفل‌های قاچاق در کازرون، اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با پدیده قاچاق کالا که به معنای واقعی مخرب اقتصاد بوده و هست، ماموران پلیس کازرون در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، موفق به توقیف یک دستگاه کامیون حامل قفل شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از قسمت کانتینر این خودرو، یک هزار و ۱۹۸ کارتن حاوی قفل خارجی قاچاق کشف شد، ادامه داد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد: با خرید کالا‌های ایرانی به رونق اقتصادی و اشتغال جوانان این مرز و بوم کمک کرده و از خرید اقلام خارجی که غالباً از کیفیت پائینی هم برخوردار هستند اجتناب کنند.

کشف محموله گردو زیر بار کاه در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس از کشف محموله گردوی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در ورودی شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس درباره کشف محموله گردوی قاچاق، اظهار کرد: به منظور مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس هنگام کنترل محور‌های منتهی به شیراز، به یک دستگاه کامیون حامل بار کاه مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۶ هزار و ۲۲۵ کیلوگرم گردوی قاچاق و بدون مجوز گمرکی که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در زیر بار کاه جاسازی شده بود، کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: تهدید جدی تولید ملی در حال حاضر قاچاق کالا است که نیروی انتظامی به صورت قاطع با آن برخورد می‌کند.

رفع تصرف ۶ هکتار از اراضی ملی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری ۲ متهم و کشف دو فقره زمین خواری به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید درباره رفع تصرف اراضی ملی در اقلید، اظهار کرد: به منظور مبارزه با جرم زمین خواری و تصرف زمین‌های دولتی، ماموران پلیس آگاهی با همکاری نمایندگان اداره منابع طبیعی، موفق شدند ۶ هکتار از زمین‌های منطقه حسن آباد و قنات الماس دژکرد، که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود را به بیت المال بازگردانند.

سرهنگ صارمی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی، موفق شدند در این خصوص ۲ نفر را دستگیر و تحویل مقام قضائی دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان، ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست: هرگونه اطلاع از دست اندازی و تصرف ملی بوسیله افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

متلاشی شدن اعضای باند سرقت در آباده

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان و کشف ۱۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی و احشام خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی آباده درباره دستگیری اعضای باند سرقت در آباده، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت در شهرستان آباده، موضوع شناسایی و دستگیری باند سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند اعضای باند ۳ نفره را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه سارقان در بازجویی فنی و تخصصی به ۱۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی و احشام اقرار کردند، ادامه داد: متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

دستگیری سارق در سپیدان و کشف ۸ فقره سرقت

فرمانده انتظامی سپیدان از دستگیری سارق و اعتراف او به ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی در سپیدان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان درباره دستگیری سارق در سپیدان، اظهار کرد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت در این شهرستان، پلیس آگاهی طی چند روز گذشته با اجرای تحقیقات میدانی و مراقبت‌های نامحسوس مجرمین سابقه دار، موفق شدند یک سارق حرفه‌ای را شناسایی کنند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی، موفق شدند این سارق را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: شهروندان، هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

سواری پژو با ۸۷ کیلو تریاک در کوهچنار توقیف شد

فرمانده انتظامی کوهچنار از توقیف سواری ۴۰۵ حامل ۸۷ کیلو تریاک در شهرستان کوهچنار خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی فرمانده انتظامی کوهچنار درباره کشف تریاک در کوهچنار، اظهار کرد: مأموران گشت انتظامی پاسگاه ابوالحیات این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و دستور ایست را صادر کردند که راننده با بی توجهی اقدام به فرار کرد.

او بیان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، قاچاقچیان عرصه را بر خود تنگ دیده و با توجه به تاریکی هوا خودرو را رها و به سمت مناطق کوهستانی متواری شدند.

فرمانده انتظامی کوهچنار افزود: مأموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۸۷ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف کنند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

دستگیری سارقان منزل و کشف ۳ میلیارد اموال مسروقه

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری ۲ سارق منزل و کشف اموال مسروقه به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب درباره دستگیری سارقان منزل، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت طلاجات و کارت هدیه از منزلی در یکی از محله‌های این شهرستان، تلاش برای شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی ۲ نفر سارق حرفه‌ای در این زمینه شناسایی و آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، مقداری طلا، سکه و کارت هدیه مسروقه کشف شد.

او با اشاره به اینکه ارزش اموال مسروقه برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورده شده است، از شهروندان خواست: برای اطمینان بیشتر در پیشگیری از سرقت منزل، بر روی دیوارها، همه پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر و گلخانه حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.

کشف بیش از ۵۸ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب گفت: ۵۸ کیلو و ۸۲۰ گرم تریاک با تلاش مأموران یگان تکاوری و پلیس شهرستان داراب کشف شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب درباره کشف تریاک در داراب، اظهار کرد: روز گذشته پلیس این شهرستان به همراه ماموران یگان تکاوری هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی بندرعباس-داراب، به یک خودرو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از آن خودرو، ۵۸ کیلو و ۸۲۰ گرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در سپر و داشبورد جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

کشف پارچه‌های قاچاق ۵ میلیارد ریالی در منزل مسکونی

فرمانده انتظامی شیراز از کشف پارچه‌های قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در بازرسی از انبار یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز درباره کشف پارچه‌های قاچاق در شیراز، اظهار کرد: ماموران یگان امداد این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو پارچه قاچاق در یک منزل مسکونی واقع در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه با انجام اقدامات فنی، محل دقیق دپو کالای خارجی شناسایی و ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از این انبار، ۳۹۸ طاقه پارچه خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار