تدوین برنامه پنج‌ساله برای هویت‌بخشی بافت تاریخی شهر

شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به تدوین برنامه ۵ ساله برای هویت بخشی بافت تاریخی شهر، از آماده سازی پکیج‌های متنوع مرمتی و باز آفرینی شهری توسط منطقه ۸ با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علی مدبرشهردار منطقه ۸ تبریز گفت: موارد متعددی از طرح‌های باز آفرینی شهری از جمله طرح باروی تبریزدر شهرداری منطقه ۸ آماده شده است که با مشارکت بخش خصوصی اجرائی خواهد شد.

او  افزود: احیای خانه‌های تاریخی، بهسازی معابر منتهی به اماکن تاریخی، ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی و توسعه موزه استاد شهریار از جمله اقداماتی است که آغاز کرده ایم و تداوم و به سرانجام رسیدن آن‌ها نیازمند همکاری اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های ذی صلاح است.

او گفت: طی جلسات و برنامه ریزی‌های انجام شده پهنه فرهنگی تبریز را به زودی اجرائی خواهیم نمود و در کنار ان رینگ گردشگری تبریز را حد فاصل میدان شهید بهشتی تا چهار راه شریعتی طراحی نموده ایم که برآنیم با همکاری نهاد‌های مرتبط اجرائی نمائیم.

شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به لزوم احیا و تغییر کاربری خانه‌ها و برخی دیگر از ابنیه تاریخی افزود: ظرفیت بی نظیر خانه‌ها و ابنیه¬ تاریخی موجود در منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز مغفول مانده است و باید با همکاری شورای شهر شاهد اختصاص اعتبارات ویژه برای حفاظت از مجموعه‌ها و تک بنا‌های تاریخی باشیم.

مدبر در ادامه از بازار تاریخی و خانه‌های تاریخی تبریز به عناون نگین درخشان حوزه گردشگری تبریز نام برده و از برنامه ریزی شهرداری منطقه ۸ برای استفاده بهینه از این پتانسیل‌ها در راستای توسعه گردشگری خبر داد.

او در ادامه به طراحی چندین بلوک در محلات کم برخوردار و فرسوده منطقه از قبیل گجیل و راسته کوچه و فلسطین اشاره کرده و خواستار اختصاص بودجه‌های مناسب برای بازآفرینی شهری در این مناطق شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.