مدیر کل آموزش و پرورش کرمان از به کارگیری هزار و ۴۰۰ معلم حق التدریس در سطح استان کرمان خبر داد.

احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله (ع) و همچنین ضمن گرامی داشت هفته دولت، گفت: چون وضعیت فعالیت مدارس به لحاظ شرایط سفید، زرد و قرمز تا پایان سال تحصیلی کاملا مشخص نیست؛ بنابراین مدارس نباید برای تهیه لباس فرم اصرار داشته باشند.

او با اشاره به آغاز رسمی فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور به لحاظ سه وضعیت سفید، زرد و قرمز، افزود: در وضعیت سفید، کلاس های درس با حضور دانش آموزان و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار و در وضعیت قرمز آموزش به صورت غیر حضوری و کاملا در فضای مجازی انجام می شود.

اسکندری نسب از به کارگیری هزار و ۴۰۰ معلم حق التدریس در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: درخصوص اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی، ساعات اضافه تدریس استان با به کارگیری این افراد به آن ها واگذار خواهد شد.

او برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی نیروی انسانی را یکی دیگر از اقدامات پروژه مهر عنوان کرد و گفت: در همین خصوص، دوره ۴۸ ساعته تولید محتوا و فضای مجازی برای فرهنگیان استان برای آمادگی هر چه بهتر آنان، برگزار شده است.

اسکندری نسب از هماهنگی با اداره کل فناوری ارتباطات و شرکت مخابرات استان برای اتصال مدارس به شبکه ملی ارتباطات خبر داد و تصریح کرد: تا اول شهریور ماه امسال، بیش از ۶۵۰ مدرسه فاقد اینترنت  به اینترنت متصل خواهند شد.

او با بیان اینکه حدود ۶۷درصد دانش آموزان استان به اینترنت و فضای مجازی و امکانات لازم دسترسی دارند، گفت: حدود ۳۳ درصد دانش آموزانی که دسترسی به فضای مجازی ندارند، غالبا در روستا ها ساکن هستند که خوشبختانه با توجه به شیوع کمتر ویروس کرونا در این مناطق و جمعیت کم دانش آموزی، امکان برگزاری کلاس حضوری وجود داشته و محتوای آموزشی و درسنامه نیز برای آن ها تهیه و تدوین شده است.

او همچنین از راه اندازی پویش خرید تلفن هوشمند همراه برای دانش آموزان بی بضاعت استان خبر داد و تصریح کرد: در این خصوص دو موسسه  اعلام آمادگی کرده اند.

اسکندری نسب از تولید محتوای الکترونیکی به همت همکاران فرهنگی استان خبر داد و گفت: دانش آموزان می توانند برای استفاده از این محتواها به سامانه فناوری مدارس استان به نشانی اینترنتی fs.kermanedu.ir مراجعه کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: بیش از ۹۳درصد دانش آموزان استان برای خرید کتاب های درسی ثبت سفارش کرده اند؛ بنابراین  از افرادی که تاکنون به هر دلیلی اقدام به ثبت سفارش کتاب درسی نکرده اند درخواست می شود تا ۱۰ شهریور ماه برای خرید انفرادی و گروهی از طریق مدارس اقدام کنند.

او در خصوص اقدامات لازم برای آمادگی مدارس در پذیرش دانش آموزان گفت: برای تامین بهداشت مدارس و سلامت دانش آموزان، اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای تهیه مواد و اقلام بهداشتی درخصوص ضدعفونی و گندزدایی به حساب مدارس استان واریز شده است.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار