رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل گفت: نمایشگاه خیابانی سوگواره هنر‌های عاشورایی در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عاطف محمدنژاد، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل گفت: همزمان با ایام سوگواری امام حسین (ع)، جلوه‌ای از هنر محرم در قالب نمایشگاه خیابانی سوگواره هنرهای عاشورایی در پیاده‌راه اسفریس (عالی قاپو) اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود.

او با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل و حوزه هنری استان به مدت یک هفته برگزار خواهد شد، اظهارداشت: در این نمایشگاه ۳۰ اثر در قالب پوستر، نقاشی، خوشنویسی  و عکس از هنرمندان استان و همچنین آثار برتر کشوری در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

محمدنژاد خلق آثار هنری عاشورایی را یکی از عناصر برجسته و تاثیرگذار فرهنگ اسلامی و عاشورایی عنوان کرد و افزود: کار هنرمندانی که واقعه عاشورا را در قالب هنر برای مخاطب نمایش می‌دهند اقدام عزتمند بوده و در ترویج فرهنگ عاشورا نقش به سزایی دارد.

او بیان کرد: هنرهایی مانند نقاشی، گرافیک، عکاسی و خطاطی از جمله هنرهایی هستند که توانایی بیان مطالب را بدون واسطه به مخاطبان دارند و مخاطب با دیدن هنرهای تجسمی به عمق و درون آثار کشیده شده و تحول و اثرگذاری لازم در بازدیدکنندگان را به وجود می‌آورد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل افزود: بازدید از نمایشگاه خیابانی سوگواره هنرهای عاشورایی تا روز شنبه ۱۱ شهریور ماه امسال در پیاده‌ راه اسفریس (عالی قاپو) اردبیل برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.