محمد الحلبوسی در پیامی ضمن گرامی داشت سالروز شهادت امام حسین (ع)، بر تداوم اصلاحات در این کشور با وجود مشکلات و چالش‌های بسیار تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه التقدم، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق به مناسبت سالروز عاشورا و شهادت امام حسین (ع) پیامی برای مردم عراق صادر کرد.

او گفت: روز عاشورا فقط مناسبتی تاریخی که شایسته یادبود و یادآوری باشد نیست بلکه اقدامی انقلابی و حماسی مستمر و دائم است و مادامی که حق و ظلم وجود دارد این حماسه نیز وجود دارد.

الحلبوسی خطاب به مردم عراق افزود: نبرد حسین با باطل در طول زمان و در طی نسل‌ها نمود پیدا کرد و مادامی که حق یاری کننده داشته باشد، نبردی تجدید شونده است.

او تاکید کرد: مسیر اصلاحات با وجود موانع متعدد و متنوع ادامه دارد و در مسیر خواسته‌های قانونی مردم برای تغییر و اصلاح از طریق انتخابات زودهنگام و برنامه‌های دولتی که پاسخگوی خواسته‌های مردم باشد تا فرصت‌های شغلی و خدمات اساسی برای آنان فراهم شود، حرکت می‌کنیم.

رئیس پارلمان عراق گفت: وظیفه پارلمان قانونگذاری‌های اساسی، نظارت جدی و تحرک سیاسی با شرکای خود برای ترسیم نقشه راهی سازنده برای خروج کشور از تنگنا به سوی پیشرفت، بهبودی و اصلاح است.

او اعلام کرد: دشمنان سعی کردند از شرایط سیاسی پیش آمده سوء استفاده کنند تا شکاف میان مردم و طبقه حاکم را افزایش دهند و دست نشانده‌های شرارت و فتنه از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مزدور سعی کردند حس ناامیدی و شکست را میان مردم افزایش دهند تا خشم مردم را برانگیزند و تنش و هرج و مرج در کشور ایجاد کنند. هدف این افراد باز کردن در به روی سناریو‌هایی ناشناخته و ترسناکی است که کشور را به ناکجا می‌کشاند و فرصت‌های حل و فصل حقیقی مشکلات را از بین می‌برد.

الحلبوسی تاکید کرد: دشمنان مردم و قانون تلاش دارند فتنه انگیزی کنند و خنجری به پشت مردم وارد کنند و شک و تفرقه را میان صف ملی مردم از طریق گفتمان نفرت و ترس ایجاد کنند.

رئیس پارلمان عراق در پایان از مردم این کشور خواست در کنار یکدیگر برای آینده‌ای بهتر برای نسل‌های متمادی تلاش کنند و با امید به خدا و اعتماد به مردم شرایط دشوار کنونی را پشت سر گذاشته و با الهام از اراده امام حسین (ع) و یاران ایشان به پیروزی برسند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار