مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: امسال در روز عاشورا ۲۲۲ نفر موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد ۱۹۴ نفر مرد و ۲۸ نفر زن بوده اند.

میری مقدم مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: از تعداد  ۲۲۲ نفر که موفق به اهدای خون شده اند ۱۹۴ نفر مرد و  ۲۸ نفر زن بوده اند که رشد اهدای خون خانم‌ ها به نسبت پارسال بیشتر بوده و حضور پررنگی داشته اند.

او افزود: در روز عاشورا تعداد اهدا کنندگان خون در مرکز اهدای خون بیرجند ۱۶۹ نفر بوده اند که از این تعداد ۱۴۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

میری مقدم اظهار کرد: در طبس نیز  ۵۶ نفر برای اهدای خون در روز عاشورا به مرکز انتقال خون مراجعه کردند که ۴۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در قاین نیز از  ۴۲ نفر مراجعه کننده برای اهدای خون، ۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: در تاسوعای امسال نیز ۲۰۹ نفر به مراکز انتقال خون استان جهت اهدای خون مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۷۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

میری مقدم با اشاره به اینکه از تعداد۱۷۷  نفر، ۱۶۰ نفر مرد و ۱۷ نفر خانم بوده اند ادامه داد: از این تعداد ۱۸ نفر از قاین و ۱۵۹ نفر بیرجندی بوده اند.

رشد مراجعه مردم برای اهدای  خون

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: تاسوعا و عاشورای امسال میزان مراجعه مردم برای اهدای خون علیرغم شرایط کرونا رشد خوبی به نسبت سال های گذشته داشته است.

او بیان کرد: تاسوعای پارسال تعداد ۱۲۶ نفر برای اهدای خون به پایگاه ها مراکز اهدای خون در استان مراجعه کرده بودند که از این تعداد ۹۵ نفر، شامل  ۸۸ نفر مرد و ۷ نفر خانم موفق به اهدای خون شدند.

میری مقدم ادامه داد: عاشورای پارسال نیز، ۳۳۱ نفر در بیرجند و  ۴۵ نفر در طبس برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده بودند که از مجموع ۳۷۶ نفر مراجعه کننده ۲۸۴ نفر( ۲۱ خانم و ۲۶۳ آقا) موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: افرادی که تا کنون موفق به اهدای خون در پویش نذر خون نشده اند می توانند تا پایان محرم و صفر به مراکز وپایگاه های انتقال خون استان مراجعه کنند.

او عنوان کرد: به صورت کلی تنها ۷ درصد از مجموع کل اهدا کنندگان خون در کشور خانم ها هستند که در خراسان جنوبی میزان مراجعه کنندگان اهدای خون خانم، ۹ درصد است.

انتهای پیام/ ی

برچسب ها: محرم 99 ، ماه محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.