مسئول بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از افزایش ۳۷ درصدی ذخیره خون بند ناف طی یک ماه گذشته در این استان خبر داد.

بهنامیان مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با توجه به مزیت‌های درمانی سلول‌های بنیادی خون بند ناف، پیشرفت‌های علمی و نظر به این که فرصت ذخیره سازی سلول بنیادی بندناف برای هر کودک تنها یک بار در طول زندگی و آن هم موقع تولد نوزاد است، به خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزندشان هستند توصیه می‌شود از این سرمایه ارزشمند برای سلامت خانواده خود در آینده استفاده کنند.

او افزود: در حال حاضر بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله انواع سرطان‌های خون، سرطان مغز استخوان، نقص سیستم ایمنی، انواع کم‌خونی‌ها و تالاسمی با استفاده از پیوند سلول‌های بنیادی خون بندناف قابل درمان است و درمان بیماری‌های پارکینسون، دیابت، ام‌اس، سی‌پی و اوتیسم در مرحله تحقیقات است.

بهنامیان عنوان کرد: سلول‌های هر فرد از بدو تولد تا زمان پیری شامل سه سلول است، سلول‌های کم‌توان و پرتوان و همه توان و با توجه به این که سلول‌های بنیادی خون بند ناف از نوع سلول‌های همه‌توان است و دارای قدرت درمان بسیار بالایی است به خانواده‌ها پیشنهاد می‌شود از این امکان برای تضمین و پس‌انداز سلامتی خود استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


مسئول بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: خانواده‌هایی که قصد ذخیره‌سازی دارند می‌توانند از هفته ۳۶ بارداری با مراجعه حضوری به نمایندگی یا از طریق سایت شرکت فناوری بن ‌یاخته‌های رویان اقدام کنند.

او ادامه داد: پس از بررسی اطلاعات اولیه اگر مادر از لحاظ پزشکی و طبق قوانین استاندارد‌های ذخیره‌سازی جهانی مشکلی نداشت ثبت‌نام متقاضی صورت می‌گیرد و پس از آن در روز زایمان کارشناسان خونگیر در سطح استان نمونه‌گیری را انجام می‌دهند و بلافاصله پس از خونگیری نمونه به بانک رویان تهران انتقال داده می‌شود.

بهنامیان تصریح کرد: هزینه اولیه قرارداد حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و پرداخت شارژ سالیانه تنها ۱۶۰ هزار تومان است که امکان پرداخت هزینه اولیه به صورت اقساط و تسهیلات وجود دارد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.