زارع گفت: باید تلاش کنیم نرخ بیکاری گیلان تا سال ۱۴۰۰ تک‌رقمی شود و این هدف دور از دسترس نیست و با یک برنامه منسجم قابل حصول است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،ارسلان زارع استاندار گیلان امروز در جلسه شورای اداری لاهیجان با موضوع تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید این شهرستان با تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) ، گفت: عزاداری محرم امسال با شکوه و عظمت ویژه‌ای و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شد و مردم شور و شعور حسینی را در تاریخ ثبت کردند و از تمام افراد قدردانی می‌کنم.

او افزود: باید تلاش کنیم نرخ بیکاری گیلان تا سال ۱۴۰۰ تک‌رقمی شود و این هدف دور از دسترس نیست و با یک برنامه منسجم قابل حصول است.

استاندار گیلان با اشاره به رشد ۵۵ درصدی در اعتبارات اختصاص یافته به طرح های هفته دولت امسال نسبت به پارسال ، گفت: بهره‌برداری از این طرح‌ها در شرایط تحریمی و مشارکت فعالانه بخش خصوصی، بیانگر عزم و اراده جدی برای حرکت شتابان در مسیر توسعه استان گیلان است.

زارع  با تاکید بر بهره‌گیری از انسجام و وحدت ایجاد شده برای مقابله با کرونا در تمام سطوح مدیریتی، افزود: در اوج همه‌گیری بیماری کرونا، اقشار مختلف مردم اعم از گروه‌های جهادی و تولیدکنندگان با همه وجود برای خدمت به مردم تلاش کردند و باید با همین تفکر برای تحقق رونق تولید و اقتصاد نیز گام برداریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه جهش تولید با حرکت‌های معمولی محقق نمی‌شود بلکه با فعالیتی مضاعف و پشتکاری فراوان می‌توان به آن دست یافت ، گفت: مدیران استان بدانند تا آخرین روزی که مسئولیت بر دوش آنان نهاده شده، باید به‌درستی به وظایف خود عمل کنند و از هیچ کوششی دریغ نکرده و لحظه‌ای غفلت نورزند.

زارع بر ضرورت اشتغالزایی تاکید کرد و افزود: مسئولان و فرمانداران باید علاوه بر ایجاد اشتغال و فراهم کردن فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، تولید و معیشت مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند و وضعیت بنگاه‌های تولیدی و مراکز اشتغال را روزانه رصد کنند.

او  با اشاره به فرصت‌های بی‌نظیر لاهیجان در سطح استانی و ملی گفت: محصولاتی نظیر چای و صنایع غذایی موقعیت ویژه‌ای را به این شهرستان داده است و به‌همین سبب باید برای سرمایه‌گذاری جهت توسعه واحد‌های صنایع تبدیلی، فرآوری محصولات کشاورزی با نگاه صادرات‌محور و صنایع بسته‌بندی پیشرفته اقدام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به یک معضل استانی تبدیل شده است ، افزود: ایستادگی در برابر این معضل ضرورت دارد، زیرا این رویکرد غیراصولی به هویت اصیل و فرهنگ مردمان این منطقه آسیب می‌زند و جلوگیری از گسترش آن یکی از وظایف مهم همه دستگاه‌های مربوطه است.

زارع با بیان اینکه مشارکت همه اقشار و آحاد مردم برای تحقق توسعه گیلان ضروری است ، تصریح کد: از فرماندار جدید شهرستان لاهیجان درخواست دارم که با توکل به خدا، خلوص نیت و جلب مشارکت همه مردم و مسئولان در اجرای سیاست‌های کلی دولت بیش از پیش تلاش کند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.