مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۹۲۴ پرونده با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور دریافت تسهیلات خسارت ناشی از شیوع بیماری کرونا به بانک‌های استان برای تشکیل پرونده معرفی شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: از مجموع ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته جبران خسارت شیوع بیماری کرونا به استان کرمانشاه، تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است.

او با بیان اینکه در تلاش هستیم برای جذب اعتبار باقیمانده هرچه سریع‌تر باهم افزایی دستگاه‌های ذی ربط اقدام کنیم، افزود: در این خصوص ۱۴ جلسه کمیته کارشناسی تخصصی ویژه این تسهیلات با حضور نمایندگان موسسات و بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است.

عزیزی در ادامه گفت: تاکنون هشت هزار ۶۷۸ طرح با اعتبار ۷۵۵ میلیارد ریال تسهیلات ویژه واحد‌های کسب و کار به شدت آسیب دیده از کرونا در حمایت از ۹ هزار و ۷۱۳ فرصت شغلی پرداخت شده است.

او از هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، موسسات و بانک‌های عامل در جذب تسهیلات کرونا تقدیر کرد و گفت: امیدواریم با تسریع در روند پرداخت همه تسهیلات اختصاص یافته به استان جذب شود.

عزیزی بیشترین جذب تسهیلات را در حوزه صنعت و معدن و تجارت به مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با جذب ۲۰۰ میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیشترین عملکرد در جذب تسهیلات را مربوط به بانک ملی به مبلغ ۲۶۱ میلیارد ریال، بانک ملت با مبلغ ۱۳۶ میلیارد ریال، بانک صادرات با جذب مبلغ ۹۴ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در پایان گفت: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا، مهلت دریافت تسهیلات کرونا برای کسب و کار‌های دارای کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی تا ۱۵ شهریور ماه و مهلت ثبت‌نام کسب و کار‌هایی که بیمه ندارند در سامانه کارا تا پایان شهریور تمدید شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.