به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر کارفرما بدون توجه به ماده ۳۹ قانون تأمین اجتماعی در زمان اشتغال کارکنان و پرسنل تحت شمول، از بیمه کردن کارکنان خود اجتناب کند، شخص مدعی باید با تکمیل فرم مخصوص و ضمیمه کردن مدارک و مستندات اشتغال به کار به شعبه بیمهای که آخرین لیست واریزی حق بیمه او پرداخت شده مراجعه کند و مدارک خود را برای بررسی تحویل دهد. پس از آن موضوع در کمیته ادعای سابقه شعبه و استان مورد بررسی قرار میگیرد و با توجه به مستندات ارائه شده، اعلام نظر میشود.
مدارک مورد نیاز شامل حکم استخدامی، لیست حقوق کارگاه به همراه اظهارنامه مالیاتی، دفاتر قانونی کارگاه، فیش بانکی، کارت حضور و غیاب و یا دفتر حضور و غیاب، فرم انجام معاینات پیش از استخدام و … است.
نکته قابل توجه آن است که در صورتی که فرد هیچ گونه مدرک و مستندی ندارد، باید به اداره کل کار مراجعه و شکایتی تنظیم کند تا اداره کار موضوع را مورد بررسی قرار دهد و نظر خود را پس از بررسیهای کارشناسی به فرد و بیمه تأمین اجتماعی اعلام کند و رأی اداره کار برای تأمین اجتماعی لازم الاجراست.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/