معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کرمان گفت: مدارس کار و دانش و فنی‌وحرفه‌ای در زمان حضور دانش آموزان به آموزش مهارت‌ها بپردازند و دروس عمومی را در فضای مجازی ارائه دهند.

نحوه حضور دانش آموزان در مدارس شبانه روزی و کاردانشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حبیب الهی معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان کرمان امروز در حاشیه اجلاس روسا آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: از اواسط پارسال و با شروع بیماری کرونا بیم شکاف آموزشی در مناطق و مدارس وجود داشت، از این رو تلاش کردیم تا با استفاده از بستر‌های مختلف بتوانیم آموزشی با کیفیت، را ارائه دهیم.

او مشارکت خانواده‌ها را برای حضور و همکاری با مدرسه بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: برای سال تحصیلی آینده سه وضعیت سفید، زرد و قرمز پیش‌بینی شده که بتوانیم روند آموزش را در تمام مناطق با استفاده از این سه سناریو ادامه دهیم.

او گفت: در مناطق آموزشی، مدیران و معاونین در مدرس بیشترین نقش را در نحوه ارائه آموزش بر عهده دارند. مدیران مدارس باید با نظارت کامل ثبت‌نام دانش آموزان در سناد، شبکه شاد، نحوه مشارکت و ارتباط خانواده و انتقال از وصیت زرد و سفید و قرمز به یکدیگر را کنترل کنند.

حبیب الهی اظهار داشت: در وضعیت سفید دانش آموزان در مدرسه حضور دارند و فضای مجازی به‌عنوان آموزش مکمل در نظر گرفته می‌شود و در وضعیت زرد و قرمز هم طبق آنچه در دستورالعمل آمده باید آموزش را در زمان و موعد اعلام شده انجام داد و به اتمام رساند.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان کرمان، شرایط زرد را دشوارترین مرحله دانست و گفت: در شرایط زرد و در متوسطه اول و دوم اگر تعداد دانش آموزان با مساحت کلاس همخوانی داشته و نیاز به تقسیم دانش‌آموز نباشد کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و اگر تعداد دانش آموزان نسبت به مساحت کلاس بیشتر باشد باید حضور دانش آموزان طوری باشد که فاصله اجتماعی مناسب در کلاس درس رعایت شود.

سید قوام رضا میرحسینی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان، افزود: تجاری سازی فضا‌های آموزشی در استان کرمان طی سه سال اخیر بیش از ۴۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برای آموزش و پرورش استان درآمد اختصاصی ایجاد کرده است.

او بیان داشت: آموزش و پرورش استان کرمان در چند سال اخیر تجاری سازی فضا‌های آموزشی دارای قابلیت تجاری را به منظور ایجاد درآمد پایدار بر اساس مجوز‌های قانونی از مهمترین راهبرد‌های خود قرار داده است.

میر حسینی، افزود: در همین راستا بیش از پنج کیلومتر زمین دارای موقعیت بر تجاری در فضا‌های آموزشی شناسایی شده که قابلیت ساخت بیش از ۸۰۰ واحد تجاری دیگر را دارد لذا به علت کمبود منابع مالی و عدم استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه با مشکلی جدی مواجه هستیم که همکاری نهاد‌های دولتی را در زمینه تحقق این مهم می‌طلبد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: جذب مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش استان کرمان با جذب بیش از ۹۵ میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین رشد سه در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ داشته است.

میر حسینی از افتتاح و کلنگ زنی ۳۰۲ مدرسه در قالب هزار و ۳۴۵ کلاس درس در ۲ سال گذشته در استان کرمان خبر داد و افزود: اجرای طرح ملی آجر به آجر نقش موثری در بروز رسانی و استاندارد سازی فضا‌های آموزشی دارد.

او با بیان اینکه تکریم معلم بخش مهمی از راهبرد اصلی آموزشی و پرورش استان کرمان و لازمه مدیریت منابع و مدرسه پویاست، تصریح کرد: آموزش و پرورش در راستای تحقق این مهم اقدامات موثری را از محل جذب مشارکت‌های مردمی و در آمد‌های اختصاصی در زمینه راه اندازی، ساخت، تجهیز، بروز رسانی و استاندارد سازی مراکز آموزشی رفاهی و کلینیک‌های پزشکی ویژه فرهنگیان در چند سال اخیر انجام داده است.

قاسم بصیری رئیس اداره حراست آموزش وپرورش استان کرمان، در حاشیه این اجلاس با تسلیت شهادت حضرت امام حسین (ع) گفت: امام حسین علیه السلام جلوه حق، عدالت و نماد آزادگی است.

بصیری از شبکه اجتماعی شاد به عنوان شبکه انحصاری آموزش و پرورش نام برد و افزود: قرارداد با سایر پیام رسان‌ها از سوی مدارس و ادارات آموزش و پرورش غیر قانونی است.

رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حفظ سلامت جسمانی دانش آموزان و فرهنگیان خط قرمز آموزش و پرورش در زمان بازگشایی مدارس است بر ضد عفونی روزانه مدارس تاکید کرد.

بصیری با اشاره به بحران‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: باید هر لحظه برای رفع این بحران و تبدیل آن به فرصت آمادگی لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.