رئیس امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت:پیش بینی می‌شود تا ابتدای مهر ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن بادام درختی از باغ‌های بارور استان اصفهان برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا رئیس‌زاده رئیس امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان، وسعت باغ‌های بادام استان اصفهان را ۱۱ هزارو ۵۹ هکتار برشمرد و گفت: هشت هزارو ۲۷ هکتار از این وسعت، باغِ بارور و و سه هزارو ۸۰۰ هکتار هم باغ دیم است.

او پیش بینی کرد این محصول باغی ۱۰ درصد بیشتر از پارسال برداشت شود.


رئیس امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان ارقام عمده باغ‌های بادام این استان را مامایی، منقا، ریبع و شاهرودی معرفی کرد و گفت: مدیریت باغبانی استان برای بهبود عملکرد باغات بادام استفاده از ارقام دیرگل، خود گرده افشان و گواهی شده را در احدات باغ‌های جدید و اصلاح باغ‌های موجود در دستور کار قرار داده است.

احمدرضا رئیس‌زاده، بهبود نسبی وضعیت منابع آبی در دوسال گذشته در آبرسانی بهتر به باغات بادام همراه با تغذیه مناسب و رعایت اصول به باغی را از عوامل موثر در بهبود عملکرد باغات بادام استان در این بازه زمانی بیان کرد و افزود: عمده وسعت باغ‌های بادام این استان در شهرستان‌های تیران و کرون، چادگان، لنجان، نجف آباد، فریدونشهر، کاشان، خوانسار، اصفهان و اردستان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.