شیوع ویروس کرونا در استان سمنان با حضور مسافران در وضعیت قرمز باقی مانده است و گویا خیال رفتن ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،سمنان استانی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و  آب و هوای دوگانه اش همیشه بهشت گردشگرانی بوده که دوست داشته اند طبیعت خشک و سبز را یکجا کنار هم ببینند.

این استان بر سر مسیر دیگر استان‌ها از جمله خراسان رضوی، گلستان و مازندران قرار دارد. به همین دلیل بسیاری از مسافران از این استان  عبور می‌کنند. اما آیا این عبور و مرور‌ها در وضعیت قرمز ماندن کرونا در استان الزامی است؟

چرا استان سمنان از وضعیت قرمز کرونایی خارج نمی شود؟

قبل از سفر به هر استان یا شهری، بررسی آب و هوا از مهم‌ترین مقوله‌های سفر است که معمولا کسی زیاد به آن توجه نمی‌کند. استان سمنان دارای آب و هوای گرم و خشک است و علاوه بر اینکه برای سفر در فصل تابستان، زیاد مناسب نیست؛ با توجه شیوع ویروس کرونا الزامی برای مسافرت وجود ندارد.

کرونا یا ویروس کووید ۱۹ یک بیماری جدید است که تحقیقات درباره رفتار این ویروس هنوز تکمیل نشده است. این ویروس چند ماهی است که میهمان کشور شده و هر لحظه افراد زیادی را درگیر خود می‌کند، با انتقال این ویروس از افراد به یکدیگر علائم بروز یافته در بیماران نیز متفاوت و گاه علائم نادری را ایجاد می‌کند.

همه گیری ویروس کرونا در شروع تابستان؛ این استان را در وضعیت قرمز قرار داده است. استان سمنان، استانی کویری است که در مسیر بین الحرمین قرار گرفته است. شیوع این ویروس همچون بلایی خانمان سوز گریبان گیر اهالی این استان شده و بخش هایی از استان سمنان را در وضعیت قرمز قرار داده است.

استانی که هر ساله اهالی آن شاهد رفت وآمد مسافران بین راهی بودند؛ در حال حاضر با ورود این مسافران، شاهد قرمزماندن وضعیت کرونا در استان سمنان هستیم.
چرا استان سمنان از وضعیت قرمز کرونایی خارج نمی شود؟
استان سمنان؛ استان اخلاق مداروشهیدپرور است، اما از نظر حوزه گردشگری فعالیت چندانی نسبت به دیگر استان‌های کشور ندارد، اما وضعیت ویروس کرونا بدون رعایت نکات بهداشتی همراه با بازگشایی آموزشگاه‌های آزاد هنری استان سمنان، اداره‌ها، رفت وآمد مسافران و... بدتر شده است.

یکی از مسائلی که اکنون با آن مواجه هستند، رعایت نکردن نکات بهداشتی و قرمز ماندن وضعیت کرونا در استان سمنان است. به همین منظور در این گزارش به بررسی عوامل این موضوع پرداخته ایم.


گسترش روند شیوع کرونا در استان سمنان/وضعیت ویروس در این استان همچنان قرمز است
باتوجه به شیوع ویروس کرونا وقرمز بودن استان سمنان از مسافران حاشیه نشین استان علت مسافرتشان را جویا شدم.

پدر دوفرزند یزدی گفت:تا قبل از شروع شدن مدرسه فرزندانم؛ دو روزی می‌شود که به استان سمنان مسافرت کردیم دیگر بچه هایمان حوصله شان سر رفته بود.

احمد از اهواز به همراه دو خانواده گفت:این ویروس تمام تفریحاتمان را از ما گرفته است؛ تمام این چندماه جایی نرفته بودیم و مرخصی هم نداشتم. به محض اینکه تعطیلات شد عازم سفر شدیم.

 

گسترش روند شیوع کرونا در استان سمنان/وضعیت ویروس در این استان همچنان قرمز است
شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی بیشتر کسب وکار‌ها و درگیری تمام کادر درمانی بیمارستان‌ها شده است. همه گیری این ویروس و رعایت نکردن نکات بهداشتی وضعیت قرمز را در استان سمنان ثابت نگه می دارد. در همین زمینه عوامل ایجاد و رفع این ویروس را از رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان وشاهرود جویا شدیم.


گسترش روند شیوع کرونا در استان سمنان/وضعیت ویروس در این استان همچنان قرمز است
نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت و گو با خبرنگار ما، با اعلام وضعیت قرمز استان سمنان از نظر شیوع بیماری کرونا گفت: این استان به علت تردد مسافران و همجواری با استان‌های پر جمعیت، به رنگ قرمز در آمده است.

او افزود: برخی ازشهر‌های استان سمنان در وضعیت سفید قرار دارند، اما برای مدیریت این بیماری در استان سمنان همت همگانی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازم است.

رضا چمن رییس علوم دانشگاه علوم پزشکی شاهروددر گفت و گو با خبرنگار ما،بااشاره به تجمع‌های اخیر از  احتمال افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا در شرق استان سمنان خبرداد و گفت: بر اساس آمار کشور در زمان حاضر روند ابتلای مردم به کرونا ویروس در استان سمنان شیب نزولی دارد.

او افزود: وضعیت شهرستان شاهرود از نظر رنگ بندی شیوع کرونا ویروس، قرمز و وضعیت شهرستان میامی نارنجی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اضافه کرد:مردم در شهرستان‌های شاهرود و میامی موظف هستند به مسائلی مانند استفاده از ماسک،  نداشتن تجمع ها، سفر‌ها و مهمانی‌ها، حضور نیافتن در مراکز شلوغ در این ماه و… دقت داشته باشند.

چمن بااشاره به اینکه اکنون موضوع مهم شروع سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان و اقدامات صورت گرفته در این زمینه است؛ بیان کرد:مبنای تصمیمات آموزش وپرورش استان براساس رنگ بندی استانی و پیش بینی آنها در فاصله زمانی یک ماهه است.

سخن آخر
در وضعیت قرمز ویروس کرونا در شهرستان‌های استان سمنان بهتر است از سفر‌های غیرضروری صرف نظر کنیم و خیرین در صورت توان در تهیه اقلام بهداشتی برای نیازمندان، آسیب دیدگان از ویروس کرونا و... استان را همیاری کنند تا وضعیت هشدار استان سمنان به وضعیت سفید تبدیل شود.

گزارش از عطیه زیاری

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.