فرماندار کنگاور با بیان اینکه کتابخانه روستای «فش» در این شهرستان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اتمام این پروژه اختصاص یافته است.

پیشرفت ۷۵ درصدی کتابخانه روستای «فش»به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ خیراله خزایی فرماندار کنگاور گفت : تلاش می‌کنیم کتابخانه روستای فش را تا پایان پاییز امسال به بهره برداری برسانیم.

او گفت : برای بکارگیری افراد در این کتابخانه اولویت با تحصیل کرده‌های مرتبط بیکار ساکن روستای فش است.

او با اشاره به اینکه جوامعی که فرهنگ آن‌ها رشد کرده، شاهد توسعه ابعاد سیاسی و اقتصادی آن‌ها نیز هستیم، افزود: فرهنگ با ترویج علوم و دانش در جامعه ایجاد می‌شود و کتاب خوانی پایه و بنیان ایجاد دانش در افراد است.

خزایی افزود: همین موضوع ماسک زدن افراد را از ابتدای کرونا تا الآن مقایسه کنید؛ ابتدا حتی برخی از مدیران دستگاه‌های مختلف هم از ماسک استفاده نمی‌کردند، ولی امروز به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کنگاور با بیان اینکه تعداد ۴۱ هزار و ۶۱۶ جلد کتاب در کتابخانه‌های شهید عراقی، ولیعصر و حسابی این شهرستان وجود دارد، افزود: از این تعداد سه هزار و ۳۸ جلد با موضوع کودکان است.

فضل الله وزیری فرد با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۸۳ نفر عضو فعال کتابخوان در این شهرستان وجود دارد، افزود: تقریبا به ازای هر ۲ نفر یک کتاب در شهرستان وجود دارد.

او از مهمترین فعالیت‌های این اداره در پنج ماه نخست سال جاری را برگزاری دهمین دوره جشنواره رضوی با شرکت ۹۶۰ نفر، انجام فرآیند رف خوانی، خدمات فنی کتابخانه‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی از جمله نشست کتابخوانی، برگزاری مسابقه و معرفی کتاب دانست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.