رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: شیوع کرونا باعث شد ما بیشتر و بهتر فداکاران جامعه پزشکی را بشناسیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس محمدیان رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی در دیدار با رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با تاکید بر توجه رسانه‌ها در انعکاس فداکاری پزشکان در دوران کرونا گفت: خدمات جامعه پزشکی به آحاد مردم قبل از شیوع کرونا نیز با اخلاص و تعهد تمام ارائه می‌شد؛ شیوع کرونا باعث شد ما بیشتر و بهتر فداکاران این عرصه را بشناسیم.
 
 او افزود: رسانه‌ها بایستی در انعکاس مناسب ارائه خدمات پزشکی به آحاد جامعه و سختی‌های این حرفه‌ی پرمسئولیت به مردم موثرتر وارد میدان شوند.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: خراسان دومین قطب رسانه‌ای به صورت عام و اولین قطب رسانه‌ای در عرصه رسانه‌های نوین کشور است و بسیج رسانه این آمادگی را دارد که با تمام ظرفیت خود و از تریبون‌های رسمی نسبت به معرفی علمی و واقعی جامعه پزشکی و انعکاس دقیق اطلاعات بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم اقدام کند.

محمدیان بیان کرد: ظرفیت‌های معرفی نشده‌ی زیادی چه در جامعه پزشکی و چه در معرفی سازمان نظام پزشکی به عنوان یک سازمان پاسخگو در بخش غیر دولتی به مردم وجود دارد و ما آماده‌ایم که در این زمینه همکاری کنیم.

او به مشکلات اصحاب رسانه در عرصه خدمت نیز اشاره و تصریح کرد: خبرنگاران ما عمدتا از خدمات بیمه‌های درمانی بهره‌مند نیستند که امیدواریم بخشی از مشکل از طریق تعاملات با سازمان نظام پزشکی مشهد مرتفع شود.
 

آمادگی نظام پزشکی مشهد برای حل مشکل بیمه درمانی اصحاب رسانه

 
علی بیرجندی‌نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد نیز با تاکید بر اهمیت ارائه اطلاعات علمی و صحیح از منابع رسمی به عموم مردم گفت: متاسفانه تریبون گاهی در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که با ارائه اطلاعات نادرست به مردم، نتیجه سال‌ها تلاش کادر و بهداشت و درمان را به آنی از بین می‌برند.

او با استقبال از همکاری با بسیج رسانه استان، افزود: ما آمادگی داریم که اطلاعات موثق و علمی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم تا اطلاعات غیرعلمی در این میان رنگ باخته و در نزد افکار عمومی بی اعتبار شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد به هجمه‌های ناروایی که در سالیان اخیر پزشکان را تحت تاثیر قرار داده است اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم که نگاه واقعی به جامعه پزشکی سرلوحه‌ی فعالیت رسانه‌ها قرار گیرد و رویکرد انعکاس واقعیات حرفه پزشکی محدود به دوران کرونا نباشد.

بیرجندی‌نژاد با اشاره به مشکلات مالی مربوط به دو خانواده از شهدای مدافع سلامت مشهد، بیان کرد: تصور عامه این است که پزشکان همگی دارای زندگی توام با رفاه و به دور از دغدغه مسائل مالی هستند در حالیکه متاسفانه ما یک پزشک و عزیز دیگری از کادر بهداشت و درمان شهر را از دست داده ایم که خانواده‌ ایشان در تامین هزینه اجاره منزل نیز با مشکل روبرو هستند.
 
او تصریح کرد: اولویت اصلی هر پزشک درمان بیمار است سازمان نظام پزشکی مشهد آمادگی دارد تا در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج رسانه بخشی از مشکل بیمه درمانی اصحاب رسانه را با ساماندهی ارائه خدمات درمانی با هزینه کمتر مرتفع سازد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.