رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه با نیاز‌های ویژه خیر ساز مرحومه بی بی دلشاد در سقز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان پیش از ظهر امروزدر آیین افتتاحییه مرکز آموزشی، پرورشی وتوانبخشی ابتدایی پسرانه زنده یاد مرحومه بی بی دلشاد گفت:این مرکز با تخصیص اعتبارساختده میلیارد ریالی توسط خیر وتأمین تجهیزات توسط اداره آموزش وپرورش استثنایی استان به بهره برداری رسید.

رنجبراظهارکرد: این مرکز در ۷۰۰ متر مربع زیربنا با ۱۰ کلاس درس، واحد توانبخشی وسالن اجتماعات آماده ارائه خدمات آموزشی، پرورشی، مشاوره، توانبخشی و حمایتی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه شهرستان سقزاست.

افتتاح مدرسه با نیاز‌های ویژه در سقز+تصاویر

او افزود: ۱۹۸ دانش آموزبانیازویژه در ۳ مدرسه ومرکز استثنایی شهرستان سقز با تلاش معلمان دلسوز و مجرب مشغول به تحصیل هستندومایه خرسندی است که با ساختاین مدرسه تا حد زیادی کمبود فضای آموزشی دانش آموزان این شهرستان رفع می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به اتمام پروژه ساخت و تجهیز این مدرسه در مدت ۲۰ ماه، تصریح کرد: مدرسه سازی، مشارکت در سرمایه‌های فکری و فرهنگی جامعه است و خیران مدرسه ساز می‌توانند با تلاش در راستای گسترش فضا‌های آموزشی، زمینه رشد و شکوفایی جامعه را فراهم کنند.

رنجبر با اشاره به مستقل شدن مدرسه پیش دبستانی شهرستان سقز از ابتدای سال تحصیلی جاری گفت: دانش آموز با نیاز ویژه قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ما ابزاری در اختیار داشته باشیم که توانایی‌های او را شناسایی، اعتمادبه نفس وخودآگاهی دانش آموزرا فزایشدهد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: در حقیقت رشد فرهنگی و اعتلای ارزش‌های هر ملت، بستگی به میزان توجه به حقوق افراد جامعه به طور اعم و افراد با نیاز‌های ویژه به طور اخص دارد.

افتتاح مدرسه با نیاز‌های ویژه در سقز+تصاویر

رنجبر مناسب سازی فضای مدارس را از اولویت‌های خدمت رسانی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه عنوان کرد و افزود: این دانش آموزان به ویژه دانش آموزان آسیب دیده بینایی و معلول جسمی و حرکتی، نیازمند توجه و مناسب سازی فضای مدارس هستند لذا از خیرین و مسئولین می‌خواهیم که در ساخت و تجهیز مدارس به این مهم توجه کنند.

او در ادامه افزود: امروزپروژه ساخت مرکز آموزشی، پرورشی وتوانبخشی ابتدایی دخترانه خیرساز نیزبا قابلیت‌های استاندارد و مناسب وضعیت جسمی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مساحتی حدود ۲۵۰۰ هزار متر مربعدر این شهرستان کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.