نیکبخت گفت:با همکاری بانک‌های استان ۴۵ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌های استان خریداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، محمد رضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ظهر امروز در یادواره نخستین شهید مدافع سلامت استان لرستان با بیان اینکه بروجرد شهرستانی عالم پرور است اظهار داشت: شهید آیت الله بروجردی (ره) به عنوان یکی از شاخص‌ترین افراد در حوزه‌های علمی دنیا اهل شهرستان بروجرد بوده و همچنین این شهرستان شهر هنر، علم، ایثار و ادب است.

او افزود: بنده امروز در یادواره نخستین شهید مدافع سلامت شهرستان بروجرد از طرف ۱۳ هزار کادربهداشت و درمان استان لرستان مامور هستم پیام تسلیت آن‌ها را به خانواده شهیده شیرویه ابلاغ و همچنین از این خانواده شهید پرور قدردانی کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: همان گونه که شهید رجایی و شهید باهنر در محل کار خود شهید شدند شهیده شیرویه نیز در محل کار به واسطه یک ویروس منحوس شهید شد این در حالی است که خواهر شهیده نیز پرستار است و علی‌رغم اینکه شاهد سختی بیماری کرونا هستند، ولی لحظه‌ای از خدمت به بیماران عقب نشینی نکرده و مسئول بخش کرونایی بیمارستان هستند.

نیکبخت بیان کرد: مردم نباید فکر کنند دردسر زمانی ایجاد می‌شود که بیماری فوت می‌کند بلکه افرادی که گرفتار این بیماری می‌شوند سال‌ها گرفتار این بیماری هستند و قسمت عمده‌ای از ریه آن‌ها درگیر می‌شود شاید این بیماران به ظاهر خوب شوند در همین راستا باید برای ریشه کنی این ویروس منحوس همه مردم همکاری کنند.

او گفت: همانگونه که امام حسین (ع) برای عدالت و تثبیت اخلاق قیام کرد کلیه کارکنان بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با شیوع ویروس منحوس کرونا که بزرگترین هجمه قرن در جهان است نشان دادند که با اخلاق حسنه، صبر، فداکاری و گذشت به بیماران خدمت می‌کنند و حتی یک نفر از این افراد چانه زنی نکردند که چقد پول می‌دهید به بیماران خدمت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا، برزیل و هند است و این در حالی است که آمریکا دارای بهترین و بالاترین امکانات و تکنولوژی در مسائل بیمارستانی است، ولی در ایران خوشبختانه نظام، حکومت و همچنین مقام معظم رهبری همچون کارشناس با ویروس کرونا برخورد کردند و رفتار و صحبت‌های مقام معظم رهبری سبب شد که در ایام محرم عزاداران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مراسمات عزاداری را برگزار کردند و همین سبب شده که تاکنون در محافظت از بیماری کرونا بهتر از کالیفرنیا هستیم و می‌مانیم، چون مردم پای کار هستند و با مسئولان همکاری می‌کنند.

نیکبخت بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز خوشبختانه با همکاری مسئولان و نمایندگان استان بیش از ۶۰ تخت آی سی یو در استان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای هر تخت راه‌اندازی شده است.

او با بیان اینکه طی هفته گذشته ۸۱ متخصص در استان لرستان جذب شده است اظهار داشت: برای اولین بار در استان لرستان ۶ متخصص رادیولوژی جذب شده که از این تعداد ۴ پزشک رادیولوژیست برای خدمت به خانم‌ها پزشک خانم هستند، ۱۲ متخصص داخلی، ۸ متخصص زنان، ۶ متخصص بیهوشی، ارتوپدی، چشم، جراحی، اعصاب، داخلی اعصاب از جمله متخصصان جذب شده هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: ۴۵ میلیارد تومان توسط بانک‌های استان به دانشگاه علوم پزشکی وام پرداخت شده که با همکاری مسئولان استان تجهیزات مهم و ویژه‌ای برای استان لرستان در حدی که نیاز به اعزام بیماران نباشد در حال تهیه است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.